امام‌جمعه تربت‌حیدریه: پیام مهم انتخابات «نه‌ بزرگ» مردم به دشمنان است

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: مهمترین پیام این دوره از انتخابات «نه‌ بزرگ» مردم ایران به دشمنان نظام اسلامی و رسانه‌های معاند بود که از ماهها قبل به دنبال دلسرد کردن مردم و خالی گذاشتن حوزه‌های اخذ رای بودند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در آیین سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه تربت حیدریه افزود: هر چند میزان مشارکت حدود ۶۰ درصدی حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه بسیار خوب و راضی کننده‌ است، اما مشارکت ۴۰ تا ۴۲ درصدی مردم ایران نیازمند واکاوی از سوی مسوولان کلان کشور است.

وی بیان کرد: متوسط مشارکت مردم ایران در انتخابات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به طور متوسط ۵۸ درصد بوده است، در عین حال مشارکت ۷۱ درصدی نیز داشته‌ایم اما باید کاهش یافتن مشارکت و اینکه چرا مردم هنوز مردد به شرکت در انتخابات هستند، از سوی مسوولان کشور واکاوی شود.

امام جمعه تربت حیدریه اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی است و اگر مسوولان رضایت مردم در زمینه اقتصادی را جلب کنند، مشارکت مردم در انتخابات بیشتر بود.

وی با اشاره در فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: یکی از ویژگی‌ها و توصیه‌های ائمه(ع) کنار گذاشتن کینه‌ها و دشمنی‌ها در این ماه عزیز و شایسته است، بنابراین تمامی کاندیداها از فضای انتخاباتی بیرون آمده و چنانچه بر علیه یکدیگر حرف و سخنی زده‌اند، از امروز با هم رفاقت و دوستی و همکاری را پیشه کنند.

معلمی افزود: نماینده منتخب نیز نباید اینگونه فکر کند که چون فلان محله یا شهر به من کمتر رای داده اند، پس نباید به اهالی آن خطه توجه کنم و باید مردم حوزه انتخابیه را به یک چشم ببیند.

وی بیان کرد: کاندیداهای شکست خورده نباید خود را خُسران دیده بدانند و کاندیدای پیروز و هوادارانش هم نباید به خاطر این پیروزی مغرور شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha