۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85411686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک تحلیلگر ارتش آمریکا به دلیل ارائه اطلاعات نظامی به چین بازداشت شد

تهران- ایرنا- رسانه‌ها گزارش دادند که یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا به دلیل ارائه اطلاعات محرمانه نظامی به چین بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه به وقت محلی گفت که این تحلیلگر سرجوخه «کوربین شولتش» نام دارد که دسترسی‌های امنیتی فوق محرمانه داشت و به بازداشتگاهی در پایگاه نظامی «فورت کمپل» در مرز ایالت‌های کنتاکی و تنسی منتقل شده است.

در کیفرخواست شولتس به کشوری که وی اطلاعات حساس نظامی را به آن فروخته است، اشاره نشده اما رسانه‌ها گفتند که کشور مورد نظر چین است.

بر اساس این کیفرخواست، شولتس از ژوئن ۲۰۲۲ اسناد، نقشه‌ها و عکس‌های مرتبط به دفاع ملی آمریکا را به یک رابط در هنگ کنگ ارائه کرده و در مجموع ۴۲ هزار دلار در ازای آن دریافت کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این اسناد شامل اطلاعاتی درباره طرح‌های ایالات متحده درباره یک حمله نظامی احتمالی به تایوان بوده است.

همچنین در این اسناد اطلاعاتی درباره سامانه‌های راکتی هیمارس، تجهیزات مافوق صوت، بالگردها و هواپیماهای جنگی و مطالعات آمریکا درباره ارتش چین بوده است.

صدور کیفرخواست علیه شولتس در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش ۲ ملوان نیروی دریای آمریکا به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha