ساماندهی ۸۹ درصد گلزار شهدای مازندران انجام شد

ساری- ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به ساماندهی ۸۹ درصد از گلزار شهدا در استان مازندران، گفت: بهسازی مابقی این اماکن متبرکه در دست برنامه ریزی است.

به گزارش ایرنا، سعید کهنسال روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته شهید افزود: یکهزار و ۵۸۷ گلزار شهدا به تعداد ۱۰هزار و ۲۲۷ مزار شهید در مازندران وجود دارد.

وی ادامه داد : ساماندهی گلزار شهدای مازندران با بیش از ۹۷ میلیاردریال اعتبار بسیج سازندگی و بیش از ۵۰میلیارد ریال اعتبار بنیاد شهید در استان انجام‌می شود.

کهنسال گفت که ساماندهی یکهزار و ۹۸۰ مزار شهدا در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵درصد ظرفیت استخدامی دستگاه های اجرایی کشور مربوط به جامعه ایثارگری است، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، اشتغال ۶۷۱ فرزند شاهد و ایثارگر مازندران محقق می شود.

کهنسال با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی جامعه ایثارگر بیشتر از میانگین دیگر اقشار است گفت: ارائه خدمت به ۴۳هزار و ۲۶۳ نفر برای در قالب بیمه پایه در دست اجرا است.

ساماندهی ۸۹ درصد گلزار شهدای مازندران انجام شد

به گفته وی در سال جاری به یک هزار و ۸۱۴نفر از جامعه ایثارگران مازندران تسهیلات مسکن پرداخت شده است که برای مراکز استان ها پنج میلیارد ریال و دیگر شهرستان ها چهار میلیارد ریال بود.

وی در خصوص برنامه های هفته شهدا در مازندران گفت : رزمایش سراسری «سلام شهید» با خانواده شهدایی که در ماه رمضان و یا ۱۵ فروردین به شهادت رسیدند برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد: برگزاری یادواره شهدای جانباز نخاعی شامل ۳۷شهید، تجلیل از مدال آوران ایثارگر، تجلیل هنرمندان ترویج فرهنگ‌ شهدا، کاشت ۱۰هزار و ۴۰۰درخت به نیت شهدای استان از جمله برنامه های این هفته است.

۱۶تا ۲۲اسفند ماه بمناسبت تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با عنوان هفته شهدا نامگذاری شده است.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha