۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85411041
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۷۰۰ داوطلب قزوینی در آزمون وکالت شرکت کردند

قزوین - ایرنا - رییس مرکز وکلای قوه قضاییه قزوین گفت: آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه استان با حضور یک هزار و ۷۸۹ متقاضی برگزار شد.

محمد نویسنده عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه استان با مشارکت ۸۹۰ داوطلب مرد و ۸۹۹ داوطلب زن جمعه عصر در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این آزمون مطابق قانون تسهیل و براساس نمره حدنصاب کسب شده، داوطلبانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌گردند.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان درباره زمان اعلام نتایج آزمون، توضیح داد: حدود ۲ ماه پس از برگزاری آزمون نتایج آن از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد و به پذیرفته شدگان جهت بارگزاری مدارک در سامانه جذب از طریق اداره سنجش و ارزیابی مرکز فراخوان داده می‌شود.

وی افزود: دومین آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سطح کشور با مشارکت بالغ بر ۱۱۴ هزار داوطلب در ۳۱ استان، ۵۰ شهر و ۷۳ حوزه اصلی برگزار شد که از این میزان ۶۰ هزار تن مرد و ۵۴ هزار تن زن هستند.

نویسنده با اعلام افزایش چشمگیر داوطلبان این دوره از آزمون وکالت، تاکید کرد: تعداد داوطلبان این آزمون در کل کشور نسبت به دوره قبلی نزدیک به ۱۰ هزار تن افزایش داشته است.

گفتنی است، مرکز وکلای قوه قضاییه قزوین در حال حاضر دارای ۴۷۰ وکیل و ۲۹۰ کارآموز وکالت است که در سطح ۱۹ حوزه قضایی استان به ارایه خدمات حقوقی به شهروندان مشغول هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha