۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۵:۲۲
کد خبر: 85410754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران نفر در کلمبیا در اعتراض به اصلاحات دولت تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- هزاران نفر در بزرگترین شهرهای کلمبیا چهارشنبه در اعتراض به وضعیت امنیتی این کشور و همچنین در مخالفت با اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد حمایت گوستاوو پترو رئیس جمهور (کلمبیا) به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پترو چپ‌گرا در سال ۲۰۲۲ با وعده‌های بلندپروازانه برای مبارزه با فقر و نابرابری و پایان دادن به ۶ دهه درگیری داخلی کلمبیا که تا به حال بیش از ۴۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است، انتخاب شد.

راهکارهای اصلی دولت پترو، اصلاحاتی است که سلامت، حقوق بازنشستگی و سیستم کار و آموزش را در کلمبیا هدف قرار داده است که همگی با مخالفت شدید مجلس و اقشار مختلف مردم این کشور مواجه شده است.

تظاهرکنندگان در بوگوتا پایتخت کلمبیا با در دست داشتن پرچم‌ها و پلاکاردهایی که بر روی آنها شعارهایی در انتقاد از رئیس جمهور این کشور نوشته شده بود، با سردادن شعارهایی مثل «پترو! استعفا! استعفا!» راهپیمایی کردند.

میگوئل پولو یکی از نمایندگان مجلس کلمبیا با شرکت در این راهپیمایی به خبرنگاران، گفت: اصلاحات فاجعه‌بار دولت پترو، ما را به لبه پرتگاه کشانده است.

همچنین کلارا پریتو یکی دیگر از شرکت کنندگان در این راهپیمایی نیز گفت: این دولت فاسد وعده تغییر داد و همه کلمبیایی‌ها را فریب داد.

به گفته اداره پلیس کلمبیا، در این تظاهرات که به صورت مسالمت‌آمیز در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد، بیش از ۵۰ هزار نفر از سراسر کلمبیا شرکت کرده بودند.

از سوی دیگر رئیس جمهور کلمبیا با دفاع از اصلاحات مورد نظر خود، تاکید کرده است: این اصلاحات به نفع فقیرترین اقشار جامعه است و همیشه کسانی هستند که از امتیازهایی برخوردارند و نمی‌خواهند آن امتیازها را از دست بدهند و به همین دلیل با هر نوع اصلاحاتی مخالفت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha