داسیلوا: نمی‌توانیم در برابر انحرافات اسرائیل در غزه سکوت کنیم

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری برزیل، کابینه رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» را به‌دلیل ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه، به «بی‌مسئولیتی» متهم و تاکید کرد: نمی‌توانیم در برابر انحرافات اسرائیل در غزه سکوت کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای سی‌ان‌ان، لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل در جریان یک رویداد عمومی در ایالت سائوپائولو تاکید کرد: می‌خواهم برای زنان و کودکانی که به دلیل بی مسئولیتی کابینه اسرائیل که همچنان در فلسطین می‌میرند، درخواست همبستگی کنم.

داسیلوا هشدار داد: ما نمی‌توانیم در برابر انحرافاتی که توسط اسرائیل در نوار غزه انجام می‌شود، سکوت کنیم.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، رئیس‌جمهوری برزیل بارها جنایت‌های تل‌آویو در این منطقه را محکوم و اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم کرده است.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر رئیس‌جمهوری برزیل مبنی بر مقایسه تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه با واقعه هولوکاست که توسط «آدولف هیتلر» در طول جنگ جهانی دوم انجام شد، لولا داسیلوا را «عنصر نامطلوب» خواند.

وزارت امور خارجه برزیل به دنبال آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل با انتخاب این اقدام نظامی برای تشدید عمدی درگیری در منطقه‌ای که مشخص است در حال حاضر جمعیت غیرنظامی زیادی از غزه در آن سکونت دارند، یک بار دیگر بی‌علاقگی خود را نسبت به رعایت اصول اولیه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه نشان می‌دهد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، اسرائیل از زمان آغاز نسل‌کشی خود به دنبال عملیات رزمندگان مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، بیش از ۳۵ هزار و ۹۰۳ فلسطینی را که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند در نوار غزه به شهادت رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha