شالبافیان: بیش از یک میلیون نفر در سفرهای نوروزی کشور خدمات‌رسانی می‌کنند

کرمان - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در ایام عید نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر در کشور خدمات‌رسانی انجام می‌دهند که با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی برای ایام نوروز به‌ نظر می‌رسد، سفر مردم به جنوب کشور پررنگ‌تر باشد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر شالبافیان روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمان بیان کرد: شهرهای جایگزین سفر برای میهمانان نوروزی در استان کرمان معرفی تا به وسیله رسانه ها و ستاد خدمات سفر به مسافران و گردشگران اعلام شود.

وی اظهار داشت: در برنامه افق گردشگری ۱۴۰۴ کرمان که توسط اتاق بازرگانی تهیه می شود محورهای مهمی تدوین می شود که یکی از آنها محور گردشگری رویدادها است.

شالبافیان: بیش از یک میلیون نفر در سفرهای نوروزی کشور خدمات‌رسانی می‌کنند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: استان کرمان به جز میراث ملموس و بناهای تاریخی ظرفیت بسیار خوبی در میراث ناملموس و روحیه میهمان نوازی دارد که تجلی آن در رویدادها مشخص می شود.

وی ادامه داد: استان کرمان می تواند میزبان رویداد گردشگری خوراک در حوزه های مختلف باشد و تک تک شهرستان های این استان قابلیت های بزرگی دارند و ستاد سفر استان باید برنامه های خود را مبنتی بر ظرفیت های گردشگری خوراک بگذارد.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در ۲ سال آینده رویدادهای گردشگری بزرگی را در کرمان میزبانی کنیم خاطرنشان کرد: از ظرفیت گردشگری بومی و روستایی برای ایام سفر نوروز بهتر و بیشتر باید استفاده کرد و اگر بخواهیم ماندگاری گردشگر در استان را اضافه کنیم باید از جاذبه های بومی استفاده شود که برخی روستاهای کرمان در این بخش پتانسل خوبی دارند.

شالبافیان ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های متنوع گردشگری دارد و استان منحصربه فردی است و کرمان از سایر استان ها از لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری پیشرو است و این سرمایه گذاری در نقاط مختلف کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار نفر در جامعه عشایر استان کرمان بیان کرد: سازمان عشایر در بسیاری از استان ها از جدی ترین اعضای ستاد سفر است و در ایام عید برنامه های متنوعی توسط عشایر اجرا می شود و استان کرمان نیز باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با توافق انجام شده با صدا و سیما جاذبه های گردشگری یک استان در استان های دیگر تبلیغ و نمایش داده می شوند و کرمان نیز می تواند با صدا و سیمای دیگر نقاط کشور همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از چالش های مهم گردشگری است تصریح کرد: در بخش حمل و نقل هوایی پیشنهاد کردیم پروازهای چارتر به استان ها بیشتر اختصاص پیدا کند.

شالبافیان با اشاره به لزوم حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری تصریح کرد: ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی را می توان در قالب اعتبار فنی و حمایتی در اختیار بخش خصوصی برای انجام طرح ها و زیر ساخت های گردشگری قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور خوب استان کرمان در نمایشگاه گردشگری تهران افزود: امیدواریم این استان در نمایشگاه های بین المللی گردشگری شرکت کند و آمادگی داریم غرفه ایران به نام کرمان حضور پیدا کند.

شرکت های معدنی به گردشگری کرمان کمک کنند

معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: در استان کرمان آب و هوا و اقلیم مختلفی وجود دارد و در یک روز هم می‌توانید همزمان زمستان، پاییز، تابستان و بهار را ببینیم.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی بیان کرد: طولانی‌ترین راه‌های کشور در استان کرمان قرار دارد، اما آمار تلفات جاده ای استان در مقایسه با ترددهای آن زیاد بالا نیست، البته به راهداری تاکید کردیم که نقاط حادثه‌خیز استان را رفع کند تا مسافران در راه‌ها دچار حادثه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: نواقصی که در سفرهای نوروزی سالهای قبل بوده را برطرف کرده ایم، هر چند ستاد خدمات سفر تنها به ایام نوروز منحصر نباشد و در طول سال برگزار شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: شرکت های معدنی جاده های استان را تخریب می کنند و اما هیچ بهره ای از این معادن به بخش گردشگری نمی رسد و تقاضا داریم که از محل حقوق دولتی معادن به حوزه گردشگری کمک شود.

وی تصریح کرد: برای تعریف پروازهای خارجی در استان کرمان پیگیر هستیم و تلاش زیادی برای این مهم انجام داده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

نشست ستاد خدمات سفر استان کرمان با حضور استاندار و اعضای این ستاد در هتل پارس کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha