فیلم| میراثی رها مانده در قلب گردشگری کرمان
تصویر و تدوین: حامد سالاری

کرمان - ایرنا - چند قدم بالاتر از گلزار شهدای کرمان که اینک به جاذبه مهم گردشگری مذهبی تبدیل شده، میراثی تاریخی و طبیعی چونان گنج باستانی گرانبها در دامنه کوه، به حال خود رها شده و درحال تخریب است؛ سرمایه‌ای که در صورت مرمت، احیا و مدیریت می‌تواند مکمل گردشگری مذهبی در این نقطه از شهر کرمان باشد.

به گزارش ایرنا در حالی عمارتی تاریخی و کتیبه منتسب به خط کوفی واقع در دامنه کوه های صاحب الزمان کرمان به حال خود رها شده اند و درحال تخریب هستند که طرح جامع گلزار شهدای کرمان درحال نهایی شدن و اجراست؛ طرحی که باتوجه به نزدیکی این چشم انداز طبیعی و تاریخی چسبیده به گلزار شهدا، بهتر است این جاذبه های گردشگری هم در محدوده طرح مذکور گنجانده شود تا ضمن تخصیص اعتبار بتواند سروسامانی بگیرد.

هم منظر دامنه کوه منتهی به گلزار و هم تردد گردشگران و زائران در این نقطه، ضرورت پیوست شدن این محدوده از کوه های صاحب الزمان (عج) تا محلی موسوم به طاق علی را نمایان تر کرده است.

گلزار شهدای کرمان فقط محدود به گردشگری مذهبی نیست بلکه این منطقه ظرفیت های گردشگری تاریخی، طبیعی و جانوری زیادی دارد که در صورت پرداختن به آنها، ظرفیت بی نظیری برای گردشگری دیار کریمان تلقی می‌شود.

کوه های صاحب الزمان (عج) واقع در ضلع شرقی شهر کرمان و در جوار مرقد سردار دل ها قرار گرفته است.

در کلیپ ایرنا از نزدیک با موقعیت گردشگری و نقطه نظرات کارشناسان بیشتر آشنا شوید.

گزارشگر: داود میاندهی
تصویر و تدوین: حامد سالاری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha