توزیع 2هزار و ۵۰۰ تن مرغ با هدف تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع 2 هزار و 500 تن مرغ و با هدف کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار در شهرهای مختلف استان آغاز شد.

سید علی معتمدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تقاضا و تنش بازار بودیم.

وی افزود: با هدف کنترل قیمت‌ها و ثبات بازار، کالاهای مورد نیاز به اندازه کافی در ذخیره گاه ها وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۵۰ تن گوشت منجمد گوساله با قیمت هر کیلوگرم ۳۱۵ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

معتمدی پور در مورد میوه شب عید نیز، ادامه داد: ۳۰۰ تن میوه شب عید با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توسطه ۴۰ عامل در میادین توزیع می‌شود.

وی ابراز کرد: با برنامه ربزی‌ها انجام شده و تزریق کالاهای اساسی و موردنیاز مردم سعی می‌کنیم در بازار ثبات قیمت داشته باشیم و شاهد افزایش قیمت کالاها نباشیم.

بر اساس سرانه تولید مصرف ۲۸ کیلوگرم در سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تولید گوشت صنعتی استان است که در استان ۷۵ درصد نیاز مردم تامین می شود.

میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha