۴۰۰تن میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

گچساران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ تن میوه شامل پرتقال و سیب همزمان با تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ تاکنون در این استان توزیع شده است.

سید علی معتمدی پور روز پنجشنبه در نشست تنظیم بازار و امور اقتصادی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بسیاری از شهرستان های استان مشکلات خاصی برای توزیع اقلام اساسی وجود ندارد افزود: ۶۰۰ تن سهمیه میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد است که ۴۰۰ تن آن در بازار توزیع شده است.

وی بیان کرد: نظارت بر بازار برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده که نیاز بود زیرساخت های مقدماتی  در این زمینه فراهم می شد.

معتمدی پور اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی تاکنون وظیفه خود را در زمینه تنظیم بازار به درستی انجام داده است. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته توزیع مرغ دولتی بر اساس کارت ملی بوده در حالی که هم اکنون در مناطق مختلف استان مرغ دولتی به راحتی توزیع شده است.

معتمدی پور اظهار داشت: امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده که باید در راستای عملی کردن این شعار عزم جهادی داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تنها ۶۰ درصد گوشت مرغ مصرفی استان در کهگیلویه و بویراحمد تولید و  تأمین می شود. 

معتمدی پور ابراز کرد: هم کنون توزیع مرغ دولتی در  ۵۰ نقطه استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: هم اکنون مشکلی در زمینه توزیع کالاهای دولتی در استان وجود ندارد و ۱۲۰ تن مرغ گرم و منجمد در سطح استان امروز(پنجشنبه) توزیع خواهد شد و خرید این کالای دولتی از سوی مردم بیش از نیاز روزانه آنها بوده است. 
معتمدی پور اظهار داشت: در کهگیلویه وبویراحمد سردخانه مجهز و بزرگ را برای نگهداری گوشت مرغ وجود ندارد که باید زیرساخت در این زمینه فراهم شود. 

وی افزود: برای جذب سرمایه گذار در زیرساخت ها کشاورزی در این استان آمادگی کامل وجود دارد و از متقاضیان برای ساخت کشتار گاه و سردخانه در کهگیلویه استقبال می شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون ۵۶۰ تن شکر و یک هزار و ۶۷ تن برنج در استان وجود دارد و در توزیع  کالاهای اساسی در استان کمبودی وجود ندارد.

 معتمدی پور اظهار داشت: راه اندازی میدان های میوه و تره بار باید در دستور کار قرار دهیم. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha