روزهای فرهنگی سیستان و بلوچستان در هندوستان فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری بود

زاهدان- ایرنا-مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری روزهای فرهنگی این استان در هندوستان فرصت مناسبی بود تا ظرفیت‌های گردشگری و آداب و سنن کهن مردم این خطه به زیبایی به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، زهرا ابراهیمی روز سه شنبه در نشست با بانوان هنرمند سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه مردم این استان و هندوستان در حوزه فرهنگی وجوه اشتراک زیادی دارند روزهای فرهنگی این استان با حضور هفت بانو در حوزه صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی با همکاری دفتر بانوان استانداری و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در دهلی و همراهی سفیر ایران در هندوستان برگزار شد.
وی اظهار کرد: بانوان استان در 2 حوزه معرفی صنایع دستی و ارایه غذاهای بومی استان به مدت ده روز در دهلی نو و حیدر آباد کشور هندوستان حضور یافتند و در برنامه ها و نمایشگاه متعدد شرکت کردند.
وی روابط تاریخی و فرهنگی ایران و هند را یکی از کهن‌ترین و عمیق‌ترین مراودات تاریخی دو ملت دانست و گفت: این روابط اگرچه با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده ولی نتوانسته خدشه‌ای بر روابط فرهنگی این دو ملتِ با پیشینه تاریخی مشترک، کهن و غنی وارد سازد بطوری که فرهنگ، همواره صلابت دهنده این روابط در سطوح مختلف بوده است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اهمیت صنعت گردشگری در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پر واضح است، در این راستا با برگزاری روزهای فرهنگی استان در دهلی نو تلاش کردیم کانونی برای گردآمدن فرهنگ ها و تعامل فعالان این هنر و سنن به وجود آید.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین برپایی رخدادهای مهم فرهنگی مشابه فرصتی که مهیا گردید زمینه ساز امکان ارتباط چهره‌ به‌ چهره و از نزدیک بین عرضه‌ کنندگان و مصرف‌کنندگان خدمات و ایجاد بستر مناسب برای افزایش تعاملات و همکاری‌های درون‌ بخشی و بین‌ بخشی بین فعالان این صنعت ایجاد شود.

وی گفت: صنایع دستی به عنوان هنر فاخر بانوان توانمند سیستان و بلوچستان نمادی از همت و توانمندی بانوان هنرمند این دیار کهن و راهی برای فعال شدن کارگاه های خانگی و توسعه مشاغل خرد و حرکت به سمت رونق کسب و کارهای خانواده محور است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی این استان نظیر سوزن دوزی، سکه دوزی، حصیر بافی، سفال کلپورگان و سیاه دوزی به دلیل تنوع و زیبایی خاصی که هنر دست زنان زحمتکش این سامان به آن داده است و با اقدامات انجام شده درحال حاضر شهره جهانی یافته و الحاق ان به صنعت پوشاک نیز فصل نوینی ست که به صورت هدفمند در دست اقدام است.
وی افزود : در ماه های اخیر نیز علاوه بر حضور در نمایشگاه های داخلی در کشورهای روسیه، عمان، مکزیک، هندوستان نیز به معرفی هنر فاخر این دیار پرداخته ایم و در نظر است متعاقب حضور بازار سازی نیز انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha