زیتون‌ها از محل انفجارهای تروریستی کرمان قد برافراشتند

کرمان- ایرنا- روز درختکاری امسال در کرمان متفاوت‌تر از هر سال بود چون درختان در محل انفجار دوم تروریستی گلزار شهدای شهر کرمان هم قد برافراشتند و ۲۵۰ اصله سرو شیراز و درخت زیتون از جمله در این محل به یاد شهیدان این حادثه کاشته شدند.

به گزارش ایرنا ماه اسفند آغوش زمین سخاوتمندانه پذیرای نهال های نوپا می شود تا در هفته درختکاری، مرام را به پیشینه سنت های نیکویشان بازگرداند و زمین هم سرسبزتر و معطر تر از قبل شود.

امسال مراسم کاشت نمادین درخت با حضور مسئولان استان در ۲ نقطه از شهر کرمان برگزار شد، غیر از مراسمی با حضور مسئولان منابع طبیعی و همراهی استاندار، مراسم دیگری نیز به همت شهرداری در محل اطراف گلزار شهدای کرمان شاهد بودیم و ۲۵۰ اصله نهال به نام یادمان شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا در محل انفجار دوم روز ۱۳ دیماه امسال کاشته شد.این شهر کاشته شد.

این درختان به نام یادمان شهدای حادثه تروریستی کرمان و با عنوان «به یاد تو» در نزدیکی جنگل دست‌کاشت پردیسان قائم شهر کرمان کاشته شدند.

سرپرست شهرداری کرمان در این آیین گفت: به یاد شهیدان حادثه تروریستی شهر کرمان، روبه روی موقعیت انفجار دوم ۲۵۰ اصله نهال درخت کاشته شده است.

محسن تویسرکانی با اشاره به اینکه مثمر بودن درختان را در اولویت قرار دادیم، تاکید کرد: در این آیین ۲۰۰ اصله نهال درختان مثمر و ۵۰ نهال درختان غیرمثمر کاشته شد.

طرح پیشران

زیتون‌ها از محل انفجارهای تروریستی کرمان قد برافراشتند

وی با بیان اینکه کاشت درخت در آیین روز درختکاری در راستای اجرای «طرح پیشران» است بیان کرد: از چهارم بهمن تا امروز حدود ۱۷ هزار اصله درخت و ۱۳۰ هزار نهال و گل و گیاه در سطح شهر کاشته شده است.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه قصد داریم در حوزه فضای سبز تحولی در شهر کرمان ایجاد کنیم ادامه داد: به طور جدی با قطع درختان، مقابله خواهیم کرد و کمیسیون ماده هفت نیز بر این موضوع نظارت دارد.

تداوم کاشت در معابر کرمان

یدالله علیزاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تروریستی ۱۳ دی ماه در گلزار شهدای کرمان، درختان کاشته‌شده را از نوع «میوه زیتون» و «سرو شیراز» عنوان کرد و ادامه داد: این آیین با حضور مردم و شهرداران محله است.

وی از کاشت حدود ۲۵ هزار درخت و درختچه در سطح شهر در سال جاری خبر داد و گفت: کاشت درخت تا پایان سال در معابر مختلف شهر و با در نظرگرفتن ظرفیت پوشش‌‎دهی آبیاری ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان تاکید کرد: آبرسانی به ۲۵۰ اصله درخت در آیین درختکاری با عنوان «به یاد تو» به صورت سیستم آبیاری تحت فشار است که در این شیوه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

۱۳ دی ماه امسال همزمان با مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در مسیر منتهی به گلزار شهدا، ۲ انفجار تروریستی انتحاری در بین مردم ۲۸۴ زخمی برجا گذاشت که برخی از این مصدومان به شهادت رسیدند و در نهایت آمار شهدا ۹۶ نفر اعلام شد.گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha