۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85408551
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

موفقیت سرمایه‌گذاری صنعتی گلستان مدیون بانوان کارآفرین است

گرگان- ایرنا- مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت: بخشی از موفقیت سرمایه‌گذاری صنعتی این استان مدیون بانوان کارآفرین است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل صنعت ، معدن و تجارت گلستان، درویش‌علی‌ حسن‌زاده در نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین گلستان اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲ هزار و ۶۹ نفر در استان فعالیت داشتند که این تعداد در حال حاضر به هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ رسیده است.

وی بیان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده این واحدها ۹۶۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است که توانسته برای بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد کند.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در گلستان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به رشد ۲۷۰ برابری رسیده و این روند با توجه به زیرساخت‌های مطلوب صنعتی در استان روبه افزایش است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان با تقدیر از حضور موثر بانوان در فعالیت‌های اقتصادی این استان یادآور شد: بخشی از این بانوان در سطوح مدیریت صنعتی مشغول فعالیت هستند که آثار خدمات آن‌ها ملموس‌تر و فراتر از باور است.

به گفته حسن‌زاده ، یکی دیگر از مهمترین حوزه‌هایی بانوان در آن به نقش‌آفرینی پرداختند، بخش فرش دستباف است که با فعالیت افزون بر ۳۸ هزار نفر به تولید و ایجاد ارزش اقتصادی مشغول هستند.

به گزارش ایرنا، تعداد زیاد بافندگان و واحدهای تولیدی، فعالیت شرکت های تعاونی فرش دستباف، وجود ظرفیت‌های مناسب نظیر تولید فرش ترکمنی و فرش ابریشم منحصر به‌فرد و تنوع طرح و رنگ و نوع (فرش ترکمنی، گلیم، جاجیم، گبه و طرح‌های خاص) از جمله نقاط قوت و فرصت های صنعت فرش دستبافت استان گلستان است.

گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال ایران و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت این استان از اقوام مختلف همچون فارس، کتولی، ترکمن ، سیستانی و دیگر قومیت ها هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha