۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85408436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان و معلمان قشمی نهال کاشتند

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85408436
دانش آموزان و معلمان قشمی نهال کاشتند

قشم - ایرنا - دانش آموزان و معلمان قشمی همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و با هدف ترویج درختکاری و تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در مدارس خود اقدام به کاشت نهال کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنگ سبز روز سه شنبه در دبستان ۱۲ کلاسه فاطمیه قشم با حضور شهردار، رییس شورای اسلامی شهر، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، پدر شهید حسین تارک و جمعی از مسوولان به صورت نمادین نواخته شد و در این روز دانش آموزان با کمک و همراهی معلمان و مسوولان حاضر چندین نهال مثمر نارنج، لیمو، سپستان، زیتون، جم، کُنار و گارم زنگی کاشتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این آیین کاشت نهال در این دبستان گفت: درختکاری، فعالیتی اثر بخش در جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان است.

حسین رنجبر گلشواری افزود: گیاهان به ویژه درختان، گذشته از اینکه بر روح و روان آدمی تاثیر مثبت دارند، هوا را تلطیف کرده و تولید کننده اصلی اکسیژن برای ادامه حیات موجودات زنده هستند.

دانش آموزان و معلمان قشمی نهال کاشتند

وی اضافه کرد: دانش آموزان که در آینده عهده دار حفاظت از مراتع و جنگلها خواهند بود، باید با اهمیت عرصه های منابع طبیعی، درختکاری و کاشت بذر آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در اجرا و برگزاری این برنامه بیش از ۴۰۰ نهال در مدارس شهرستان مرزی قشم توزیع و کاشته شد.

دانش آموزان و معلمان قشمی نهال کاشتند

اسفند ماه، آغوش زمین سخاوتمندانه پذیرای نهال های نوپا می شود تا در روز پانزدهم، ایرانیان را به پیشینه سنت های نیکویشان بازگرداند؛ آیینی فراتر از یک روز که انبوه کارکردهای نهفته در آن سرشار از پیام های سودمند و راهگشاست.

روز درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و هر کدام از مردم و مسوولان با کاشت درخت به خاک و زراعت احترام می‌ گذارند.

در این روز مردم ایران با حضور در جنگل ها، پارک ها و نقطه های مختلف شهر و روستا به صورت جمعی و فردی با کاشت نهال به استقبال سال نو و رویش دوباره گیاهان و درختان می روند.

در ایران از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامیده می شود که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز ‌درختکاری نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha