برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - ۱۲۹ برگزیده دوازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی در اردبیل با حضور مسئولان و با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عصر دوشنبه در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ و معارف ائمه (ع) و آموزه‌های آنان بویژه فرهنگ رضوی است.

پروانه رضاقلیزاده افزود: این جشنواره به شیوه مکتوب و الکترونیکی و به شکل فردی، گروهی و خانوادگی با محوریت معارف رضوی و با بخش ویژه امام حسن عسگری (ع) برگزار شد و بیش از ۳۰ هزار نفر در استان شرکت کرده بودند و ۱۲۹ نفر برگزیده شدند.

وی ادامه داد: این رویداد برای چهار گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان و بزرگسال در قالب‌های کتابخوانی و هنری برگزار شد و مهم ترین ویژگی دوازدهمین دوره کتابخوانی رضوی مشارکت ۱۲ هزار و ۵۴۶ شرکت کننده زیر ۱۲ سال بود که آثار خود را در بخش‌های پویش، روزنامه دیواری، پادکست، تولید آثار هنری و نظایر آن ارسال کرده بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۹۷۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده و جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از این برنامه‌هاست.

رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این آئین با اشاره به اینکه بحران سطحی شدن، جوامع را تهدید می‌کند گفت: مطالعه و کتابخوانی، بهترین گزینه در مقابله با تزلزل ریشه‌هاست و آنهایی که بدون مطالعه وارد عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌شوند، آبروی سیاست، اجتماع و اقتصاد را به مخاطره می‌اندازند.

سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سابق سپاه عاشورا هم در این برنامه گفت: بهترین کتاب، قرآن است و توجه به معانی عمیق قرآنی و معارف و تعالیم الهی، راه سعادت در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به دو دیدگاه سیاسی، اجتماعی و دیدگاه فرهنگی اجتماعی در حوزه کتابخوانی افزود: راهبرد نظام سلطه، مهار انقلاب اسلامی و تغییر ساختارهاست و تحریف از بزرگترین خطرات است که هویت ما را تهدید می‌کند و مقام معظم رهبری در مقابل تحریف، جهاد تبیین را مطرح کرده اند.

در ادامه این آئین با اهدای جوایز و هدایایی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و کتابخانه‌ عمومی در سراسر این استان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha