مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - معاون پرورشی و تربیت بدنی  آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان متوسطه این جزیره در مرحله شهرستانی امروز (دوشنبه) در سرزمین آب و آفتاب آغاز شد.  

عنایت پورسالاری در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره از مسابقات با حضور ۲۰۰ دانش آموز پسر و ۲۵۰ دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم ۳۵ مدرسه نگین خلیج فارس در مرکز تخصصی قرآن و عترت نبی اکرم(ص) این جزیره کلید خورد.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در قشم آغاز شد

وی ادامه داد: رشته های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، گفتمان مهدوی، احکام، انشای نماز، قرائت، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، مداحی و اذان از مهمترین رشته هایی است که برای دانش آموزان پسر و دختر این جزیره برگزار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قشم توضیح داد: از برگزیدگان برتر و نهایی این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز ۷۰ دانش آموز به مرحله استانی اعزام می شوند.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در قشم آغاز شد

پورسالار هدف از برگزاری این مسابقات را معرفی دانش آموزان موفق قرآنی، توسعه فرهنگ عمومی نسبت به آموزش قرآن، گسترش معرفت قرآنی و توسعه رفتار قرآنی در میان دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس ذکر کرد.

وی گفت: این دوره از مسابقات از صبح امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در قشم آغاز شد

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha