هفت طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس - ایرنا - هفت طرح دریایی و بندری با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال روز یکشنبه در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از سه فروند اسکله گردشگری، احداث ساختمان صدور مجوز، تعمیرات اساسی دیوارهای پیرامونی بندر و همچنین زمین فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی به مساحت چهار هزار مترمربع است.

حسین عباس‌نژاد بیان کرد: تعمیرات اساسی مهمان‌سرا و منازل شهرک مسکونی، باشگاه ملوانان و اماکن بهداشتی رفاهی در محوطه ضلع غربی و شرقی بندر از دیگر طرح افتتاحی بنادر غرب هرمزگان بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص بهره‌برداری از سه فروند اسکله گردشگری نیز گفت: با احداث و بهره‌برداری از این طرح در بنادرلنگه، کنگ و مقام، تعداد اسکله‌های گردشگری و مسافری بنادر غرب استان به ۱۵ اسکله افزایش یافت.

عباس‌نژاد، ارزش این سه فروند اسکله گردشگری را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اسکله‌های فلزی دارای ۲۰ متر طول بوده که در مدت زمان ۶ ماه تکمیل و احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این اسکله‌ها زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

این مسوول، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه دریامحور، رونق‌بخشی معیشت مردم منطقه و توسعه عملیات خدمات مسافری و گردشگری دریایی ایمن و همچنین بهره گیری کلیه جوانان ورزش دوست از اماکن ورزشی و فرهنگی ایجاد شده در محیط های پیرامونی بندر را از اهداف این طرح عنوان کرد.

گفتنی است؛ درحال حاضر در مجموع ۱۲ پست اسکله شامل هشت پست اسکله مسافری در بندر چارک، یک پست اسکله مسافری در بندر آفتاب، یک پست اسکله مسافری در بندرلنگه، یک پست اسکله مسافری در بندر نخیلو و یک پست اسکله مسافری نیز در بندر ابوموسی وجود دارد که با افزوده شدن اسکله‌های گردشگری لنگه، مقام و کنگ تعداد اسکله‌ها بنادر غرب استان به ۱۵ اسکله افزایش پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha