بیشترین تخلفات انتخاباتی کرمان خریدوفروش رای بوده است

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه مهمترین تخلفات منجر به تشکیل پرونده استان، خرید و فروش رای گفت: جرم بعدی تبلیغ غیرمجاز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی شبانگاه جمعه در عین حال در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از افراد در اطراف شعب شناسایی و دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که پرونده‌های آنان ثبت و در حال بررسی است.

به گفته وی ناظران در چارچوب شرح وظایف، انجام وظیفه کردند و نظارت لازم به عمل آمد؛ از نامزدها و ستادهای تبلیغاتی نیز از صبح امروز کمترین گزارش را از تخلفات و جرایم انتخاباتی داشتیم.

وی بیان کرد: ۵۲ شعبه دادگاه و دادسرا در سطح استان فعال و قضات آماده دریافت گزارش ها و جرایم انتخاباتی هستند.

حمیدی ادامه داد: انتخابات باشکوه، باعظمت و در آرامش و امنیت کامل برگزار شد و این ساعات هم به این شکل ادامه خواهد یافت.
وی گفت: اگر فردی قبل از اعلام نتایج رسمی خودش را برنده انتخابات معرفی یا رقیب را شکست‌خورده اعلام کند، جرم انجام داده است و با وی برخورد جدی می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه آمار و ارقام اخذ شده از سامانه آنلاین حکایت از افزایش میزان مشارکت مردم نسبت به دوره های قبلی انتخابات مجلس دارد، گفت: هنوز هم با وجود برودت هوا و یخبندان به ویژه در شمال استان تصاویر مخابره شده از شعب نشانه حضور جدی مردم پای صندوق رای است.

وی بیان کرد: با وجود آنکه مردم گلایه های به‌حقی دارند اما برای ارزش ها و لبیک به رهبری اینگونه در صحنه حاضر می شوند و دین خود را ادا می کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: رعایت قوانین و مقررات باوجود حضور صدها هزار نفری در سراسر استان در همه برآوردها نشان دهنده سلامت انتخابات است.

وی بیان کرد: آرامش حاکم بر انتخابات نیز در نتیجه رعایت حداکثری قوانین و مقررات جاری بر این فرایند است.

به گزارش ایرنا، استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.
تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.
به گزارش ایرنا ۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.
همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha