هفت هزار نیروی پلیس تامین امنیت انتخابات کرمان را برعهده دارند

کرمان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد که حدود هفت هزار نفر از نیروهای پلیس به طور مستقیم برای تامین امنیت انتخابات استان در بخش های مختلف به کار گرفته شده اند.

به گزارش ایرنا سردار ناصر فرشید شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه باتوجه به وضعیت شعب اخذ رای برای هر شعبه نیروی تامین امنیت پیش بینی شده است افزود: در برخی شعب از عزیزان بسیج کمک گرفته شده اما در بعضی از آنها فقط نیروهای انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه برای به کارگیری نیروها از تمام توان استفاده کردیم اظهارداشت: در بحث تامین امنیت شعب، فرمانداری ها، مخازن نگهداری آرا و نیز سایر بخش ها این نیروها فعالیت دارند.

فرشید گفت: همه ظرفیت ها برای تامین امنیت برگزاری انتخابات به کار گرفته شده تا بتوانیم در کنار سایر اقشار مردم در این بزرگ زرینی که در انتخابات رقم خورده، دخیل باشیم.

به گزارش ایرنا، استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

شروع رای گیری در کرمان درحالی است که باوجود سرمای بسیار هوا در این شهر، شعب بزرگ مثل گلزار شهدای کرمان، حسینیه ثارالله، مسجد امام و .... از قبل از شروع رسمی فرآیند رای گیری میزبان حضور شماری از شهروندان بود تا در نخستین ساعت ها حضورشان در این انتخابات مهم را ثبت کنند.

۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

به گزارش ایرنا ۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha