دبیر ستاد انتخابات استان سمنان: تمهیدات در صورت کمبود تعرفه رای اندیشیده شده است

سمنان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به روند خوب مشارکت مردم این استان در انتخابات گفت: تعرفه به‌اندازه کافی تامین و در صورت کمبود تعرفه رای، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

حسین شجاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در برگزاری خوب روند انتخابات است و در زمینه تعرفه رای نیز با تمهیدات اندیشیده شده کمبودی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت کشور سمنان به عنوان نخستین استان کشور در آغاز فرآیند انتخاباتی راس ساعت مقرر معرفی شد و اکنون نیز طبق تعرفه‌های رای مصرفی مشارکت انتخاباتی در استان سمنان خوب است.

این مسوول بیان کرد: روند اخذ رای توسط کاربران در تمام شعبه‌های اخذ رای استان سمنان بدون نقص در حال انجام است و از عوامل موثر در موفقیت ارایه آموزش‌های لازم و کافی به کاربران انتخاباتی است.

شجاعی گفت: امنیت به طور کامل و ۱۰۰ درصدی در شعبه‌های اخذ رای در نقاط مختلف استان سمنان برقرار است و تا این لحظه تخلف انتخاباتی نیز گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: ۶۸۱ شعبه اخذ رای در استان سمنان فعال است که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: زمان قانونی برگزاری انتخابات تا ساعت ۱۸ است که با تصمیم وزارت کشور امکان تمدید وجود دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مطابق با اعلام ستاد انتخابات کشور، امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور آغاز شد و استان سمنان، با هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

به گزارش ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha