دادستان تبریز: تخلفات انتخاباتی به سرعت رسیدگی می شود

تبریز-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با تایید ارسال گزارش هایی از بروز برخی تخلفات انتخاباتی در شهرها و بخش های مختلف استان از صبح امروز /جمعه/ تاکنون گفت: تخلفات انتخاباتی به سرعت رسیدگی می شود.

بابک محبوب علیلو روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: دستورات لازم از سوی دادستانی های شهرستان ها درباره این تخلفات صادر شده است و تمام تلاش ما بر این است تا با این تحلفات و یا جرایم در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: تخلفات صورت گرفته امروز در شهرستان ها و بخش های مختلف و از جمله چند مورد تخلف انتخاباتی در شهرستان تبریز گزارش شده است و رویکرد اصلی دادستانی مقابله با این نوع تخلفات است.

محبوب علیلو با اشاره به تدابیر اتخاذ شده توسط دادستانی مرکز استان از پیش از برگزاری انتخابات ، افزود: در حوزه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تلاش کرده ایم از همان روزهای اول فرآیند آغاز انتخابات در تمام شهرستان ها و بخش های آذربایجان شرقی هر گونه وقوع تخلف و جرایم را رصد کرده و تحت کنترل داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون صدها مورد تذکر به نامزدها، هواداران و مدیران اجرایی دستگاه های دولتی در خصوص ارتکاب تخلفات داده شده است، ادامه داد: اغلب این تذکرها به دلیل دخالت های غیرقانونی افراد مشمول صورت گرفته است که امیدواریم عاملان به تذکرهای صادر شده توجه کافی و کامل را داشته باشند.

محبوب علیلو : ۳۵ فقره پرونده تخلفات قضایی انتخاباتی در این استان تشکیل شده است، یادآور شد: در صورت هر گونه بی توجهی به تذکرات دستگاه قضائی توسط نامزدها، هواداران آنها و مدیران و کارکنان دولت و بخش عمومی غیردولتی پرونده های قضایی برای خاطیان تشکیل شده و به سرعت تحت رسیدگی قرار می گیرد.

وی تلاش برای برگزاری سالم، امن و با مشارکت بالای مردمی را مهمترین و محوری ترین هدف مجریان و دست اندرکاران انتخابات کشور و آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: این اصول اساسی باید در سطح بالایی در تمام شعب اخذ رای حفظ شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا با مشاهده هر گونه تخلف و جرایم انتخاباتی به خصوص در اطراف حوزه های رای گیری، موارد را به ضابطین شورای نگهبان و نمایندگان فرمانداری اطلاع دهند تا در سریعترین زمان به آنها رسیدگی شود.

محبوب علیلو با اشاره به فعالیت شبانه روزی سامانه سجام در قوه قضائیه، اعلام کرد: آحاد مردم می توانند تمام تخلفات و جرایم مربوط به برگزاری انتخابات را در این سامانه بارگذاری کرده و حتی از نتایج پیگیری های خود اطلاع کسب کنند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه یازده اسفند ماه در حال برگزاری است.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha