همه با هم، به نام ایران + فیلم

سمنان - ایرنا - حضور مردم از قشرهای مختلف از کودکان گرفته تا کهنسالان در پای صندوق رای فقط به عشق انقلاب اسلامی ایران و ادامه راه شهدا غرورآفرین است و طلیعه‌ای از گامی نو برای رفع مشکلات کشور به دست نمایندگان رقم خواهد زد. امیدی که مردم را پای صندوق‌های رای می‌کشاند؛ همه با هم، برای ایران.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرآیند رای‌گیری در نقاط مختلف استان سمنان از ساعت هشت صبح امروز یازدهم اسفند آغاز شد و مردم این دیار از اقشار مختلف با حضور در پای صندوق رای همگی یک حرف مشترک دارند و آن وحدت و همدلی و مشارکت در سرنوشت کشور است که امروز در شکوه این حضور چشم‌نوازی می‌کند.

حضور مردم مشتاق به رای دادن در اقصی نقاط کشور به ویژه در استان سمنان به گونه ای بودکه ستاد انتخابات کشور لحظاتی قبل با انتشار اطلاعیه‌ای از تمدید زمان اخذ رای به مدت ۲ ساعت و تا ساعت ۲۰ در سراسر کشور خبر داد.

از تصاویر جالب توجه حضور زوج ۸۰ ساله در مسجد المهدی(عج) سمنان برای رای دادن بود، همسری که توان بالارفتن از پله‌های مسجد برای مشارکت در انتخابات را نداشت و شوهرش با وجود وضعیت نحیفی که داشت، او را برای بالا آمدن از پله‌ها کمک می‌کرد. هر۲ با لبخندی دلنشین می‌گفتند «حضور در انتخابات یک وظیفه است و ما آمده‌ایم تا به وظیفه خود عمل کنیم.»

من همیار انتخابات هستم

در یکی از شعبه‌های اخذ رای هم حضور دختربچه هفت‌ساله‌ای به نام «هستی» بود که با افتخار می‌گفت «من همیار انتخابات هستم و دوست ‌دارم در انتخابات شرکت کنم و در تعیین سرنوشت کشورم نقش داشته باشم، اما می‌گویند به سن قانونی نرسیده‌ام،. از پدر و مادرم خواستم که من برگ رای آنان را به صندوق بیندازم.»

همه با هم، به نام ایران + فیلم

از دیگر تصاویر غرورآفرین در پای صندوق رای حضور مرد میانسال با لباسی مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران بود که در کف دستش نیز با رنگ های سبز و قرمز ارادت خود به رهبر معظم انقلاب را نقش کرده بود. در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می‌گفت «به عشق وطنم و بنا به فرمان آقا سیدعلی‌جان آمده‌ام رای بدهم، تا دلش را شاد کنم و از آن طرف دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان مایوس کنم.»

همه با هم، به نام ایران + فیلم

انتخابات صحنه‌ای برای وفاداری به نظام

رییس پلیس راه استان سمنان نیز در حاشیه حضور در پای صندوق رای بیان کرد: حضور پرشور در انتخابات فرمان رهبر معظم انقلاب است و به بیانی دیگر، حضور در پای صندوق رای مهر تایید بر انقلاب اسلامی است.

سرهنگ موسی بزرگی ادامه داد: مشارکت در انتخابات در واقع صحنه‌ای برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نشان دادن وفاداری خودمان به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: از تمام هموطنان دعوت می‌کنم با حضور پرشور در پای صندوق رای بار دیگر حماسه خلق کنند و بر عزت و افتخار کشور بیفزایند.

آمده‌ام تا ضدانقلاب فکر غلط نکند

یکی دیگر از رای دهندگان که به زحمت قدم از قدم برمی‌داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اینکه ضدانقلاب‌ از حضور اندک مردم در انتخابات سوء استفاده نکنند، آمده‌ام رای بدهم تا دشمنان بدانند با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، پایبند به نظام و انقلاب هستیم.

وی بیان کرد: فردی که در انتخابات شرکت نمی‌کند، مانند انسان بی‌اراده است، این افراد حواسشان نیست برای پیروزی انقلاب اسلامی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران خون‌ها ریخته شده و جوان‌های زیادی شهید شدند.

دفاع از حرم در شرایط کنونی مشارکت در انتخابات است

یکی دیگر از شهروندان سمنانی که با چفیه و پرچم به دست به پای صندوق رای آمده بود در گفت و گو با ایرنا می‌گفت: در انتخابات شرکت می‌کنیم و در صحنه حضور داریم تا در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشیم، اگر در انتخابات شرکت نکنیم دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند و نمی‌توانیم گله‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفته است «ایران اسلامی حرم است» و در عرصه کنونی دفاع از حرم همان حضور در صحنه انتخابات است و بنده به نوبه خود هفت نفر را که از شرایط اقتصادی و معیشتی گلایه داشتند توجیه و راضی کردم پای صندوق رای بیایند و برای بهبود شرایط با انتخاب نامزد اصلح مشارکت کنند و نگذارند دشمنان شاد شوند.

سیمای انتخاباتی استان سمنان

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

۶۸۱ شعبه اخذ رای برای این استان پیش‌بینی شد که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha