وعده دیدار مُو رَسی؛ داداها و کاکاهای بندری پای صندوقُنِ رای

بندرعباس - ایرنا - صُبِ جمعه ۱۱ اسفندماه وعده دیدار مُو رَسی؛ همه داداها و کاکاهای ساحل نشین بندری و حافِظونِ خلیج همیشَ فارس بارِ دِگَ طبق وعده خو مِثِ سایر دلاورمَردون و شیرزنونِ ایرانی هُن روز به عشقِ وطن خو هُندِن سَر قرار؛ تا رای هادَن...

به گزارش ایرنا، بَلی! هُن روز جمعه هَمَ با هَم هُندِیم پای صندوقُنِ رای، ما مَردمِ خون گَرمِ جنوب، ما مَردمِ مرزنشین، ما مَردمِ دریادل، ما مَردمِ حافظ و پاسبون خلیج‌فارس و تنگه هرمز، ما مردم همیشَ در میدون، تا با حضور گَرم و پُرشور خُو، بِ تموم بدخواهونِ عالم نَشون هادِیم که همیشَ پای نظامُ و انقلابِ خَو هَستِم و با رای دادِن خُو، دلِ دُشمَنونِ داخلی و خارجی خو، خون اَکُنِم.

هُن سال که شرایط کشورمون و جهانمون فرقی ایکِردن (کرده) و چِشمِ هَمِ به ما ایرانیونِن، بَرعَکسِ هَر سالونِ دِگَ، هَمهِ ی ِ دریادِلونِ مرزنشینِ خِطِه نیلگون خلیج همیشَ فارس، از مُم گُپو و بَپ گُپو، بَپُ وَ مُمُ، دادا و کاکاها تا گَپُو و کوچِک؛ هَمُ وُهَمُ با چادرون محلی و لباسون سنتی خو برای خلق حماسه ای دیگَ هُندن به خُو نِشون شُودا تا بار دِگَ تلنگری بَشِت بِ غرب زدیون، بِ گُفتمونِ دروغین شو.

ایجا!یعنی بَندِرِ خُشِ ما، بَندرِ زیبای ما، ایجا! خلیج فارس و تنگه هرمز. ایجا!دریادلون و مرزنشینون هرمزگانی واکِلِ (همراه) سایر اقوامونِ ایرانی خو هُندَرِن از «کُرد»، «لُر»، «تُرک»، «آذری»، «کِرمونی»، «شمالی»، «یزدی»، «بوشهری» و «خوزستانی» یک دلُ و یک صِدا وهماهنگ صَفونِ اتحادی و گَپی (بزرگی) تشکیل شودادن تا برای سرونوشتِ خو تَصمیمی سازندَ بِگِرن.

در واقع با این مشارکت و حضور میلیونی خو، رای آری به انقلاب و نظام و رای نه به دشمنون خو شُودا و با حضور خو بار دِگَ، برگ زرینی به صَفحه تاریخ انقلاب خو اِضافَ شو کِرد.

هُندرن هَمَ هُندرن؛ شناسنامه بِ دَست. کارت ملی بِ دست. چوک نَه بغل (بغل کردن بچه). عصا به دست. ویلچرنشین. تو ای هوایِ خُش و خُنکِ بهاری، به عشق رهبر عزیز خو، به عشق سردار دل‌ها خو، به عشق میهن و کشور و امنیت و انقلاب خو و به کوری چشم دُشمنِ خو. اَنگشتونِ اِشارَ خو رنگین شو کِرد؛ بعضیون شو آبی و بعضیون شو قرمز به نشونه خون شهدا خو، تا حماسهِ حُضور رو مِثِ راهپیمایی ۲۲ بهمن به ثبت بِرسونِن.

مه هم (منم) مثل هر سالُنِ دگه که انتخابات اَبوت (می شد)، برگه خبر و موبایل خو اُمسید (برداشتم) و رفتوم تو شعبه یون اخذ رای تا با چند تا از این حماسه سازون بندری گَپ بزنوم (صحبت کنم) و پای گپ دل مردوم خو بشینوم.

چون حضور در پای صندوقن رای، میدان دفاع از شهداهِن و رهبر عزیز انقلابمو بارها ایگفتن، انتخابات تکلفین، تکلیف شرعین. هَمَ بای (باید) در این انتخابات شرکت بُکُنِن، چرا که انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامین و راه صلاح کشور هم همی انتخاباتن.

تو جَم (جمع) و تو صف رای، به یکی از دوستُن خو اُمدی (دیدم) که با دُخت (دختر) و پُس (پسر) خو هُندَرِن (آمده بودند)، سریع رفتوم سراغی و چون چند سالی به هم موندیدَ با خوشحالی اُمگفت: حکمیه خودتی ایگفت: هوم (رقیه) خودمم هندوم رای هادَم و به مه هم ایگفت از دیدنت خیلی خوشحال بودوم.

این دوستِ آموزگاروم به مه ایگفت: همی طور که همه ادونم آمریکا و اسرائیل شیطان بزرگن که دل خوشی برای پیشرفت جوونای مملکت ما شونی (ندارند) اما ما اَتونم (می توانیم) با اتحاد و همبستگی خو در همه عرصه یون و همه صحنه یون همچون انتخابات این دشمن زبون خو مایوس بکنم.

حضور مه به نوعی به ما تبدیل ابوتن (می شود). ما ایران خو با رای خو اَسازم (می سازیم) و هُندِم تا به کوری چشم دشمن این دوره هم حضور سیاسی خو جشن بِگِرم آن هم با حضور پررنگ خو.

حکیمه که نوم (نام) خانوادگیش نجفی بو، ایگفت: امیدواروم؛ امیدواروم؛ که نماینده‌ای از ای (ین) شهر به بهارستون مجلس راه پیدا بُکُنت (کند) که درد آشنای مردم و دلسوز به امور مملکت ببوتن.

مهدی بنایی هم که یکی از رای اولی شهر بندرن، دراین حماسه بر خلاف نظر دشمنون که امسال انتخابات کمرنگن، هُندَ پای صندوقن رای و به مه ایگفت: موبایل خو روی زنگ ساعت هفت صب اُمنادهَ(گذاشته بودم) گفتش: با صدای زنگ موبایلوم از خو بیدار بودوم، هنوز گیچ هَستروم (بودم)و اُمنافهمی (نمی فهمیدم) که ساعت چندن وهمچنان زنگ شخا ...بدون ایکه بلند بشوم موبایل خو اُمسید (برداشتم) و خاموش اُمکه و سریع حاضر بودوم و خو دوستوم (خود دوستم) رفتوم تو صف رای تا دوربینای فیلم برداری که فیلم اَگِرن (می گیرن) ببینن که ما هندوم پای صندوقن رای و به قول خو وفا موکه. حالا دگه نوبت نمایندیون شهرمون که به خو با قدرت نشون هادن.

این نوجوونِ ۱۸سالَ که واکِل (همراه) دوست خو هُندَ (البته دوستش ۱۶ ساله بوده و خواسته در این صحنه حضور داشته باشد)، شَگُفت (می گفت): ما هندم (آمدیم) برای انتخاب قوی، مجلس قوی و ایران قوی.

بی‌صبرانه منتظر ایروز(این روز) هستروم (بودم)؛ امروز چشم امید دنیا به انقلاب اسلامی ایران خودمون دوخته بودنن و حضور یک به یک ما در صحنه انتخابات در حقیقت دلگرمی به مسلمانون منطقه و خط بُطلانی بر یاوه گویی‌های دشمنون داخلی و خارجین.

ما همه مُوتَوا (می خواهیم) که اسلام در این مملکت تحقق پیدا بُکُنت، و جمهوری اسلامی ایران همچنان بعد از ۴۵ سال ادامه پیدا بُکنت. ای (این) مسیر با اتحاد، انسجام وهمبستگی یک به یک مون رقم اَخَت (می خورد) و دشمن از ای باهم بودن ما اُتِرسِت (می‌ترسد).

ای حرف مصداق اینه که بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مو، هَمَ بایَ (باید) درای انتخابات به عنوان وظیفه شرعی خو شرکت بکنم و به کوری چشم دشمنان حماسه ای را خلق بکنیم که تلنگری بر گفتمونن دروغین شو بَشِت(آن‌ها باشد).

کلثوم داداما (خواهرم) هم که چادر و لباس رنگی محلی گَرخو ایکِردن (لباس محلی پوشیده بود) از همون ساعت اولیه صب برای رای دادن هوند و درمسجد صاحب الزمان محله آیت الله غفاری شهر بندر حاضر بودنن، به مه ایگفت: با مهدی چهار ماهه، کوثر ۱۰ ساله و محمد ۱۲ ساله پُسُ و دُخت گلوم هُندم پای صندوقن رای تا همه ببینن که ما تو صحنه یون همیشه حاضرم و اتیم به کوری چشم آمریکا و اسرائیل کودک کش.

البته گرونی و مشکلات چند سالی هَستِن که گردون ملت مو بویژه ما که شغل شومه (شوهرم) آزادن، خُرد ایکردن اما ای دلیل نابو که ما پُشتِ رهبر عزیز خو خالی بُکُنِم و دل دشمن خو شاد بُکنم، مه به عشق رهبروم و به عشق سرداروم حاج قاسم و به عشق شهیدمون خلیل تختی نژاد (دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) که روزی همسایه مو بودِن، هُندُم؛ دشمن به ما ندیدن (ما را نظاره می کند) که چطو تو صف رای واستادِم (ایستاده ایم) و بار دگه خجالت زده به ما نگاه اَکِردِن (می کند).

کلثوم هُندَ تا بگیت (بگوید)، به‌عنوان حافظ خلیج فارس برخودوم واجب و تکلیف اُمدونست (دانستم) که در این انتخابات حساس و مهم شرکت بُکنوم وبه دشمنان بِگَم (بگویم) که ما همچون شهیدانمون تا آخرین نفس در صحنه های انقلابمون هستیم.

آری بندریون و جنوبیون که به خونگرمی مشهورن، این رهروان و پیروان حاج قاسم، خونگرم تر از همیشه برای حفظ و پایداری نظام خو و به عشق رهبر معظم انقلاب خو در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت شُوکِردن (کرند) و تو دهنی دیگه ای به دشمن شو زد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری امروز همزمان با سراسر کشور در هرمزگان آغاز شد، در این رویداد مهم یکهزار و ۴۵۱ شعبه برای پوشش کامل انتخابات در گستره این استان مرزی و در کرانه و پسکرانه هزارکیلومتری آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس آماده شده است.

بیش از یک میلیون و ۲۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان هرمزگان بوده که از این تعداد ۷۷ هزار نفر رای اولی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha