رای‌گیری در ۱۴۵۱ شعبه اخذ رای هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - فعالیت رای‌گیری از ساعت هشت امروز جمعه ۱۱ اسفندماه در یک‌هزار و ۴۵۱ شعبه اخذ رای برای رقابت ۹۶ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات هرمزگان گفت: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۸۷۶ شعبه ثابت و ۵۷۵ شعبه نیز سیار تعیین شده است.

محمدجواد خجسته اظهار کرد: از این تعداد، ۶۴۳ شعبه در حوزه مرکز (بندرعباس)، ۵۴۳ شعبه در حوزه شرق (میناب) و ۲۶۵ شعبه در حوزه غرب (بندرلنگه) قرار دارد.

وی بیان کرد: یش از ۵۲ هزار نفر در شعبه‌های اخذ رای استان هرمزگان انجام وظیفه می‌کنند که شامل اعضای اجرایی، نظارت و عوامل انتظامی هستند.

دبیر ستاد انتخابات هرمزگان باتوجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی تراکم جمعیتی از شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقطه استان، وجود ۱۴ جزیره در خلیج‌فارس و همچنین وجود نواحی کوهستانی و رودخانه‌های فصلی، یادآور شد: برای مناطق سخت گذر و کوهستانی استان همچون بشاگرد، حاجی‌آباد، جاسک و بندرعباس نیز علاوه بر خودروهای شاسی بلند، در مواقع ضروری نیز ۲ بالگرد تعیین شده است.

خجسته ادامه داد: همچنین ۲ فروند شناور تندرو نیز برای رای‌گیری سیار در جزیره‌های بوموسی، فارور، هندورابی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، قشم، هرمز و همچنین سکوی‌های نفتی پیش بینی شده است.

وی گفت: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی نسبت به ورود سیستم بارشی در شرق هرمزگان و وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی در آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز، تمهیدات لازم در این زمینه نیز اندیشیده شده است.

یک میلیون و ۲۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن

دبیر ستاد انتخابات هرمزگان بیان کرد: یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۸۹ نفر واجد شرایط رای دادن در استان هرمزگان هستند که از این تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ نفر آقا و ۶۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر نیز خانم هستند.

خجسته اضافه کرد: ۷۷ هزار و ۴۰۴ نفر از واجدین شرایط رای در هرمزگان، رای اولی هستند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر آقا و ۳۸ هزار و ۷۵ نفر نیز خانم هستند.

وی از شهروندان خواست: با همراه داشتن یکی از مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه رانندگی می‌توانند رای دهند.

از استان هرمزگان در مجموع پنج نماینده (شامل سه نفر از حوزه مرکزی، یک نفر از حوزه شرق و یک نفر از حوزه غرب)، به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یک نفر نیز به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha