مشارکت نکردن در انتخابات، سیاست ضدمردمی دشمن است

تهران - ایرنا - یک استاد دانشگاه از مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یک کار سیاسی یاد کرد و گفت: دشمن به دنبال آن است تا با سیاست ضدمردمی، مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق کند.  

حجت الاسلام داود مهدوی زادگان در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: یکی از کارهای جمهوری اسلامی ایران بومی سازی سیاست بود و مردم را وارد سیاست کرد. دشمنان انقلاب به دنبال سیاست زدایی مردم هستند و یکی از بهترین جایی که مردم را سیاسی می کند، مشارکت در انتخابات است و لذا دشمن به دنبال آن است که مردم را از سیاست دور نگه دارد تا به خیال خود راحت تر با حاکمیت دربیافتد. بنا بر این دعوت به عدم مشارکت یک سیاست ضد مردمی است و نه یک سیاست مردمی.

وی افزود: با نیامدن پای صندوق، هیچ چیزی ثابت نمی شود. این جریان معارض و ضد انقلاب است که مردم را به شرکت نکردن در انتخابات دعوت می کند که بر اساس ضدیت با مردم است و مردم باید به این مساله توجه کنند که دشمن از روی عناد و دشمنی با مردم اینگونه رفتار می کند و دغدغه مردم را ندارد. در واقع دشمن با حضور گسترده مردم مشکل دارد و مشکل خود را حضور مردم درصحنه می داند.

رئیس سمت (سازمان مطالعات و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها) افزود: آنچه در انتخابات مهم است، مشارکت حداکثری مردم است. آنچه که نظام باید مطرح کند در درجه اول همین قضیه است.

مشارکت نکردن در انتخابات، سیاست ضدمردمی دشمن است
حجت الاسلام داود مهدوی زادگان، پژوهشگر فقه سیاسی

مهدوی زادگان ادامه داد: برخی تصور می کنند، حضور آنان در انتخابات فایده ای ندارد در حالی که رای دادن بی فایده نیست و مهمترین فایده آن این است که مردم از سیاست خارج نمی شوند. البته این که نماینده خوبی انتخاب کنیم نیز نکته مهمی است و باید مطالعه کرد و انتخاب خوب داشت. اگر نمایندگانی در گذشته خوب عمل نکرده اند، دلیلی بر شرکت نکردن نیست بلکه باید نماینده خوب انتخاب کرد. از طرف دیگر نمایندگانی در مجلس حضور داشته اند که افرادی خدمتگزار بوده اند و اگر نتوانسته اند نتیجه کاملی از عملکرد خود بگیرند، مساله دیگری است.

این استاد حوزه فقه و علوم سیاسی افزود: در این دوره نامزدهای فراوانی پا به عرصه انتخابات گذاشته اند و کسانی که به هر بهانه ای در انتخابات شرکت نمی کنند، در واقع می خواهند این مساله را از سر خود باز کنند و به خود زحمت ندهند. اگر نمایندگان قبلی خوب نبودند، به خاطر انتخاب مردم است و با انتخاب نماینده خوب می توان امیدوار بود و حداقل می توانیم به کسانی رای بدهیم که آن ها را می شناسیم. ضمنا جوانان پرشوری به صحنه آمده اند که در مباحث نظری به شکلی خوب ظاهر شده اند.

نویسنده کتاب از قبض معنا تا بسط دنیا با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت مردم در انتخابات گفت: جریان مخالف و برانداز به دنبال آن است که صحبت های رهبر انقلاب را اینگونه تفسیر کند که نظام برای مشروعیت خود به مشارکت بالا نیاز دارد اما رهبر انقلاب صریحا این مساله را مطرح کردند که اگر به نظام تهمت دیکتاتوری می زنند و اگر مخالف با این مساله هستند و نمی خواهند چنین اتفاقی بیافتد، تنها راه حل آن این است که مردم مشارکت بالا داشته باشند. یعنی ایشان حضور مردم در صحنه را مطرح می کنند که اگر مشارکت بالا باشد، جلوی هرج و مرج و دیکتاتوری گرفته می شود.

وی خطاب به کسانی که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می کنند، اظهار داشت: اگر شما راست می گویید، مردم را دعوت کنید تا حضور بیشتر در صحنه داشته باشند و پای صنوق های رای بیایند و بتوانند اظهار وجود کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه- ۱۱ اسفند- در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha