۵۵ درصد نامزدهای حوزه انتخابیه تربت جام خراسان رضوی انصراف دادند

مشهد- ایرنا- فرماندار تربت جام گفت: ۱۷ نفر از مجموع ۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد از ادامه رقابت ها انصراف دادند.

حسین جمشیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با انصراف رسمی این تعداد نامزد از ادامه حضور در کارزار انتخابات مجلس درحال حاضر ۱۴ نامزد همچنان در این عرصه حضور دارند.

وی افزود: امسال طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات مهلت انصراف نامزدهای انتخابات مجلس فقط تا ۷۲ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی تا ساعت هشت صبح روز سه شنبه هشتم اسفندماه بود که در نهایت ۱۷ نفر با مراجعه به فرمانداری انصراف خود را ثبت کردند.

فرماندار تربت جام اظهار داشت: روند انصراف نامزدها که بخشی از آن در حمایت از نامزدهای شاخص صورت می گیرد در این حوزه انتخابیه متداول است و دوره های گذشته نیز سابقه داشته است.

شهرستانهای تلفیقی تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجموع با ۴۱۰ هزار نفر جمعیت در شرق خراسان رضوی و هم مرز با کشور افغانستان قرار دارند که در مجموع یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha