شمار بانوان داوطلب نامزدی انتخابات مجلس در حوزه تربت‌جام افزایش یافت

مشهد-ایرنا- فرماندار تربت‌جام گفت: حضور بانوان در فرآیند پیش ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد چشمگیر بوده و در مقایسه با دوره گذشته بیشتر است.

حسین جمشیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با گذشت پنج روز از آغاز فرآیند پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون ۷۴ داوطلب از این حوزه انتخابیه پیش ثبت نام کرده‌اند که هشت نفر معادل ۱۱ درصد این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه این رقم از مشارکت بانوان در فرآیند سیاسی انتخابات چشمگیر بوده است.

جمشیدی که ریاست حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد را عهده دار است، اظهار داشت: ۵۰ نفر از پیش ثبت‌نام شدگان دارای مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دارای مدرک دکتری، چهار نفر دارای تحصیلات حوزوی و بقیه نیز دارای مدارک کارشناسی و زیر کارشناسی هستند.

شهرستانهای تلفیقی تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجموع با حدود نیم میلیون نفر جمعیت در شرق خراسان رضوی و هم مرز با کشور افغانستان قرار دارد.

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مرداد ماه آغاز و به مدت هفت روز کاری از ساعت هشت تا ۱۸ به صورت الکترونیکی در سامانه https://keshvar.moi.ir/ انجام می‌شود.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس یک نماینده دارد.

همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha