نامزد خبرگان : رهبر معظم انقلاب برای انجام وظیفه نظارتی مجلس خبرگان پیش‌قدم است+ فیلم

شیراز – ایرنا – نامزد نمایندگی مردم فارس در ششمین مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه نظارتی گفت: اقدام قابل تحسینی که رهبر معظم انقلاب در زمینه نقش نظارتی مجلس خبرگان داشته این است که ایشان خود پیشقدم شده و از نمایندگان این مجلس خواستند تا نهادهای تحت نظر رهبری را بررسی کنند و اگر کم و کاستی مشاهده شد، آن منتقل شود.

آیت‌الله سید محمدعلی مدرسی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گوی تصویری با ایرنا اظهار کرد: بنابراین هر چه در این زمینه اصولی‌تر کار شود و ساز و کار مناسبی برای آن نظر گرفته شود، بهتر است.

وی افزود: براساس قانون، یکی از وظایف خبرگان رهبری نظارت برای اطمینان از این است که صفات مورد نظر برای رهبری جامعه، بویژه در مورد قدرت مدیریت که متناسب با زمان مشخص می‌شود، همچنان باقی است.

مدرسی طباطبایی بیان کرد: لازمه کسب این اطمینان این است که به طور مداوم بررسی و رصد انجام شود.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان گفت: خبرگان جدا از وظیفه‌ای که قانون برای آنها تعریف کرده، باید به عنوان شخصیت‌هایی که دارای تریبون، جایگاه اجتماعی و اثرگذاری هستند، بر وظایفی که ارگان‌های حاکمیتی باید انجام دهند، نیز نظارت داشته باشد و کاستی‌ها را برای ارتقای نظام جمهوری اسلامی تذکر دهند و نیازها و تقاضاهای مردم را به مسئولان منتقل کنند.

وی ادامه داد: ملت عزیر ایران در جمعه پیش‌رو باید قله دیگری را فتح کنند.

آیت الله مدرسی طباطبایی با بیان اینکه در این مجلس خبرگان در نظام سیاسی کشور نقش محوری دارد، توضیح داد: هر نظام سیاسی که ادعا و حرفی دارد باید بخش و اصل و فصلی را به موضوع خلا قدرت اختصاص دهد.

وی افزود: رهبری راس نظام است و برای تعیین رهبری با صفات سنگینی که در اسلام مطرح است، باید انسانی وارسته، باسواد، فقیه، با تقوا و تعهد بسیار بالا و بینش اجتماعی قوی و آگاه به زمان باشد و خبرگان رهبری نیز باید اینچنین شخصی را انتخاب کنند.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه فارس گفت: به همان نسبت که حکومت در رشد و نظم اجتماعی تاثیرگذار است، فردی که در راس حکومت قرار می‌گیرد نقشی مهم‌تر دارد.

مدرسی طباطبایی یادآور شد: رهبری در جمهوری اسلامی مانند رهبری در نظام های سیاسی دیگر نیست؛ آنچه در دنیا با عنوان‌های رئیس جمهور، نخست وزیر و صدراعظم وجود دارد افراد عادی هستند و گاه حتی اگر برخی جرم‌ها هم داشته باشند، در بعضی از کشورهای غربی باز صلاحیت تصدی گری این سمت‌ها را دارند اما نظام سیاسی اسلامی چون فضیلت‌گرا است به دنبال بهترین‌ها است.

وی ادامه داد: بنابراین رهبری باید در تراز یک نظام اسلامی باشد؛ ۲ بعد معنوی آن یعنی علم و تقوا از یک سو و از سوی دیگر با مردم، جامعه و دنیا سر وکار دارد دارای اهمیت است و رهبر جامعه باید فردی آگاه باشد و اوضاع داخل و خارج از کشور را بشناسد تا بتواند مواضع مناسب را در مسائل مختلف اتخاذ کند.

مدرسی بیان کرد: از نظر کمی، کار مجلس خبرگان نیازمند تشکیل جلسه و مصوبه تصویب به صورت روزانه نیست اما کار آن از نظر کیفی بسیار مهم و تعیین کننده است، چرا که رهبری نمی‌تواند از نظر اجتماعی دچار خلا شود.

وی یادآور شد: امروز نظام‌سازی شده و در نظام جمهوری اسلامی یک نهاد و سازمان به عنوان مجلس خبرگان برای انتخاب رهبر مشخص شده است.

مدرسی طباطبایی گفت: چون رهبر در هنگام غیبت امام زمان (ع) برخی وظایف ایشان را انجام می‌دهند، طبعا باید از نظر علم، تقوا، مردمی بودن، آگاهی به زمان و زهد تناسب داشته باشد و انتخاب چنین فردی نیازمند بررسی و تحقیق است و اهمیت این انتخاب وقتی بیشتر می‌شود که در جامعه چندنفر وجود داشته باشد که به نوعی نامزد پذیرش این جایگاه باشد، برخی علم بیشتری دارند و برخی تعهد و تقوا و برخی مدیریت قویتری دارند.

نامزد نمایندگی مجلس خبرگان افزود: در دنیای متغیر امروز کسی که بخواهد جامعه را مدیریت کند، نیازمند توانایی بالایی است و حتی باید قدرت پیش‌بینی داشته باشد، چرا که قدرت پیش بینی از ارکان مهم مدیریت است.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس خبرگان نیز که می‌خواهند چنین فردی را انتخاب کنند نیز باید سطحی از این صفات را داشته باشند تا قدرت تشخیص این فرد را داشته باشند تا در صورت نیاز فردی را انتخاب کنند که بتواند جامعه را با

نیازها، حساسیت‌ها، کمبودها و همه جنبه‌ها و ابعاد آن را هدایت کند.

مدرسی طباطبایی با تاکید بر اهمیت مشارکت انتخاباتی مردم، گفت: نامزدهای انتخاباتی و مسئولان این را بدانند که این تعهد ۲ طرفه است و باید مواظب باشند که وعده و سخن بی پشتوانه اجرایی که تنها کاربرد تبلیغاتی دارد نگویند چرا که اینگونه وعده‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ضد تبلیغ است.

وی تاکید کرد: به موازات درخواست از مردم برای مشارکت انتخاباتی باید به مسئولان و نماینده ها نیز تذکر داد که تعهد شما به مردم سنگین‌تر است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم فارس نیز برای انتخاب نمایندگان خود در ۱۸ حوزه انتخابیه و پنج نماینده خبرگان رهبری به پای صندوق‌های رای می‌روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha