عالم برجسته اهل سنت هرمزگان: انتخابات تجلی وحدت ملی بوده و مجلس و ایران قوی را رقم می‌زند

بندرعباس - ایرنا - عالم برجسته اهل سنت هرمزگان و امام جمعه اهل سنت بندرعباس که همواره پای ثابت در صحنه‌ها و بزنگاه‌های حساس برای دفاع از کیان و عزت انقلاب و نظام اسلامی بوده؛ مردم به‌ویژه جامعه اهل سنت این استان را برای حضوری پرشور و پررنگ در انتخابات حساس پیش رو دعوت کرده و معتقد است:انتخابات پرشور تحکیم و تقویت وحدت ملی، مجلس و ایران قوی را رقم می‌زند.

شیخ یوسف جمالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با توجه به اینکه ۲ انتخابات پیش رو (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری) به‌خاطر شرایط حال حاضر دنیا و کشور، نسبت به دوره‌های قبل حساس‌تر خواهد بود، همه ملت ایران به‌ویژه جامعه اهل سنت در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، خود را در این صحنه حساس تاریخی به خوبی نشان خواهند داد و همچون گذشته با یک بلوغ خاص سیاسی به میدان خواهند آمد.

این عالم برجسته اهل سنت در هرمزگان با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، وحدت ملی و اتحاد و انسجام کشور ما را به رخ جهانیان خواهد کشید، اظهار کرد: شرکت در انتخابات همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند یک تکلیف شرعی و قانونی بوده و امیدوارم مردم ما شرایط حال حاضر دنیا و کشور را درک کرده و با درایت بیشتر به صحنه بیایند و برگ زرین دیگری را در تاریخ جمهوری اسلامی به منصه ظهور بگذارند.

شیخ جمالی ابراز کرد: البته ملت ایران و به‌ویژه جامعه اهل سنت برای افزایش اقتدار ملی در انتخابات یازدهم اسفندماه، حضورشان معنادارتر و پررنگ‌تر از قبل خواهد بود و بار دیگر جواب دندان شکنی به دشمنان خواهند داد و اقتدار و انسجام ایران اسلامی را به رخ آن‌ها می‌کشند.

ایجاد وحدت و وفاق ملی از برکات انتخابات خوب و سالم است

عالم برجسته اهل سنت هرمزگان: انتخابات تجلی وحدت ملی بوده و مجلس و ایران قوی را رقم می‌زند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین با اشاره به ۲ انتخابات حساس و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: ایجاد وحدت و وفاق ملی بین تمام اقشار جامعه یکی از مهم‌ترین آثار و برکات انتخابات خوب و سالم است؛ وقتی همه اقشار یک جامعه احساس کنند در تعیین سرنوشت خود نقش دارند به امنیت ملی و اقتدار یک نظام نیز کمک می‌کند.

انتخابات یک اصل مشروعیت بخش به نظام‌های حاکم در دنیای ماست؛ هرچه این امر آزادتر و با مشارکت تعداد بیشتری از مردم و منتخَبان باشد، به مشروعیت هرچه بیشتر نظام کمک می‌کند.شیخ جمالی ابراز کرد: هرچه وحدت ملی قوی‌تر به همان اندازه هم امنیت ملی ما بالاتر می‌رود و امنیت ملی بالا نیز باعث اقتدار یک نظام می‌شود و هر نظامی به آن نیاز دارد و نباید نسبت به این غافل باشیم.

وی، هر ۲ انتخابات پیش‌رو را مهم، حساس و سرنوشت ساز دانست که باید مورد توجه قرار گیرد؛ انتخابات یک اصل مشروعیت بخش به نظام‌های حاکم در دنیای ماست؛ هرچه این امر آزادتر و با مشارکت تعداد بیشتری از مردم و منتخَبان باشد، به مشروعیت هرچه بیشتر نظام کمک می‌کند.

حضور گسترده مردمی در انتخابات مساوی با تقویت وحدت ملی

امام جمعه اهل سنت هرمزگان همچنین در پاسخ به این سئوال که باتوجه به اینکه مشارکت در انتخابات حق شهروندی بوده اما برخی از مردم به‌خاطر مشکلات اقتصادی و سایر مسائل در انتخابات شرکت نمی‌کنند، به صراحت گفت: حضور گسترده مردمی در این انتخابات می‌تواند باعث تقویت وحدت و وفاق ملی شود، هرچه وحدت ملی قوی‌تر به همان اندازه هم امنیت و اقتدار ملی ما نیز بالاتر می‌رود.

وی تاکید کرد: مردم ما همیشه خود را به خوبی نشان داده‌اند و در این صحنه حساس تاریخی نیز هوشیارند و در انتخابات پیش رو نیز همه ملت ایران به ویژه جامعه اهل سنت خود را نشان خواهند داد و همچون گذشته با یک بلوغ خاص سیاسی به صحنه خواهند آمد.

شیخ جمالی به ویژگی‌های یک نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: قبل از هر چیز باید قانون را بشناسد و در شرایط کنونی قانونمندی و رعایت موارد قانونی به‌ شکلی‌ که در بین مردم شهرت به‌ پایبندی به آن داشته باشد.

یک نماینده مجلس باید قبل از هر چیز باید قانون را بشناسد و در شرایط کنونی قانونمندی و رعایت موارد قانونی به‌ شکلی‌ که در بین مردم شهرت به‌ پایبندی به آن داشته باشد.وی گفت: چرا که امروز آن چه مردم از آن رنج می‌برند، نداشتن صداقت افرادی است که در مسئولیت‌های مختلف صاحب منصب هستند اما اگر خود نمایندگان که‌ وضع کننده قانون هستند در عمل به آن کوشا نباشند، نظم عمومی دچار مشکل می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین در خصوص وظایف نمایندگان مجلس در قبال مردم نیز گفت: تکلیف این موضوع را خود قانون مشخص کرده است؛ نمایندگان مجلس ۲ وظیفه مهم عمده برعهده دارند یکی وضع قوانین و دوم نظارت بر حسن اجرای آن است.

عالم برجسته اهل سنت هرمزگان اذعان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر باب شده نمایندگان وارد امورات و کارهایی می‌شوند که نه در وظیفه آن‌ها می‌گنجد و نه در شان نمایندگی است و از طرفی نیز دخالت در وظایف اجرایی محسوب می‌شود که با اصل تفکیک قوا در تضاد است.

وی گفت: نمایندگان برای اجرای هرچه بهتر قانون و اطلاع از آن، نه حق، بلکه‌ وظیفه دارند ساز و کارهایی را درنظر بگیرند که اطلاع از وضعیت اجرای قانون و کیفیت آن اطمینان حاصل کنند اما این مسأله به‌ هیچ وجه‌ به معنای ورود به عرصه اجرا نیست.

از هرمزگان در مجموع پنج نفر به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یک نفر نیز به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه خواهد یافت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه؛ یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha