انتخابات پرشور ضامن منافع ملی در سطح بین‌المللی است

بندرعباس - ایرنا - سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به اینکه انتخابات پرشور ضامن منافع ملی در سطح بین‌المللی است، گفت: تجربه ۴۵ ساله ایران اسلامی نشان داده که انتخابات پرشور و مشارکت بالای مردم، تاثیر مثبتی بر قدرت چانه‌زنی مسئولان نظام برای پیگیری منافع ملی در داخل و خارج از کشور داشته است.

به گزارش ایرنا، حبیب بهادری روز چهارشنبه در نشست با هنرجویان دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه فاطمة الزهرا (س) بندرعباس، به تاریخچه برگزاری انتخابات ایران اسلامی در مقایسه با کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: شرکت مردم در انتخابات، کلید حل مشکلات جامعه است و در واقع تنها راه دخالت مردم در حاکمیت و سرنوشت خود، انتخابات است.

بهادری در خصوص جایگاه انتخابات در حل مشکلات کشور و تاثیر مشارکت مردم در پیشرفت و تحول کشور نیز اذعان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا مردم در انتخابات پیش‌رو شرکت نکنند.

سرپرست فرمانداری بندرعباس بیان کرد: اینک جای این سوال باقی است که اگر حضور مردم در انتخابات چه سودی برای ملت ایران و چه ضربه‌ای به منافع دشمن دارد که به طرز شگفت‌انگیزی مردم را تشویق به قهر با صندوق‌های انتخابات می‌کنند؟ همین سوال کافی است برای آنکه بدانیم انتخابات مهم و نقش‌آفرینی مردم و مشارکت آن‌ها نیز مهم‌تر است.

انتخاب افراد مسلط بر قانون‌گذاری موجب قدرت مجلس می‌شود

سرپرست فرمانداری بندرعباس همچنین نظارت و قانون گذاری را ۲ ماموریت اصلی مجلس عنوان کرد و گفت: نقش قانون‌گذاری مجلس پررنگ‌تر از نظارت و مهم تر از آن است، اگر مجلسی قوی می‌خواهیم باید متشکل از افرادی باشد که بر قانون گذاری تسلط دارند؛ زیرا ورود چنین افرادی باعث قدرت مجلس خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس در راس امور بوده و بر همه مسائل جامعه تاثیرگذار است.

بهادری در ادامه به سیاست‌های جدید انتخاباتی که منجر به افزایش سلامت انتخاباتی و همچنین افزایش آگاهی بیشتر به جای تبلیغات هزینه بر و زائد می‌شود، اشاره و تاکید کرد: در این دوره از انتخابات، برابر با سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵ ابلاغ فرموده‌اند چند اتفاق افتاد؛ نخست اینکه برای هزینه کرد تبلیغات داوطلبان سقف معینی تعیین شد، همچنین امکانات عمومی و دولتی و بیلبوردها برای تبلیغات به‌صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری بندرعباس در راستای لزوم مشارکت دادن ذهن مردم برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی مشارکت در انتخابات به برنامه‌های تلویزیونی به صورت مناظره اشاره کرد و افزود: هر کدام از داوطلبان می‌توانستند به صورت رایگان از این امکانات بهره مند شوند که تنها ۱۷ نفر از داوطلبان در برنامه‌های مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

بهادری با بیان اینکه باید آگاهانه فرد اصلح را انتخاب کرد تا مجلسی قوی داشته باشیم، افزود: سه گروه اساتید دانشگاه، خانواده و روحانیان می‌توانند در انتخابات مجلس مرجعیت داشته باشند و برای راهنمایی و انتخاب فرد اصلح از این افراد کمک گرفت.

سه گروه اساتید دانشگاه، خانواده و روحانیان می‌توانند در انتخابات مجلس مرجعیت داشته باشند و برای راهنمایی و انتخاب فرد اصلح از این افراد کمک گرفت. وی افزایش تعداد داوطلبان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل را عدالت انتخاباتی در استفاده از امکانات دولتی و عمومی به صورت رایگان برای همه داوطلبان با سلایق مختلف عنوان کرد.

در پایان این نشست، دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای فاطمه الزهرا(س) بندرعباس سوالات، شبهات و انتقادات خود را مطرح کرده و فرماندار نیز به آن‌ها پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام ستاد انتخابات هرمزگان، یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۸۹ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ نفر آقا و ۶۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر نیز خانم هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه؛ یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha