صندوق رای چاره رفع همه مشکلات کشور/ تحریم انتخابات فرصت سوزی است + فیلم

شیراز-ایرنا- نمایندگان احزاب اصلاح طلب و مستقل در میزگرد ایرنا در فارس ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات اعلام کردند که رای دادن مسیر گفت و گو با دنیا را هموار می‌سازد و صندوق رای چاره رفع همه مشکلات کشور است و تحریم انتخابات تنها فرصت سوزی است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که به طور همزمان ۱۱ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد، عرصه دیگری از همه پرسی های نظام اسلامی است که مشارکت گسترده در آن، علاوه بر تشکیل پارلمان قوی، می تواند پیامدهای مثبت داخلی و بین المللی به همراه داشته باشد.

میزگرد ایرنا با حضور نمایندگان احزاب اصلاح طلب و مستقل در استان فارس شامل حزب اعتدال و توسعه، مجمع روحانیون مبارز، انجمن اسلامی جامعه پزشکی، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و حزب مستقل همت(همدلی-مردم-تحول خواه) برگزار شد.

دبیر حزب اعتدال فارس: رای دادن مسیر گفت و گو با دنیا را هموار می‌سازد

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس در میزگرد ایرنا با حضور نمایندگان احزاب اصلاح طلب و مستقل، گفت: رای دادن وزن کشور را افزایش می دهد و جایگاه دیپلماسی برای گفت و گو با دنیا را ارزشمند می‌سازد.

میراعظم هاشمی با اشاره به ظرفیت اقوام و عشایر استان فارس افزود: زمانی که رای بالایی پشت کاندیدای مجلس یا ریاست جمهوری باشد قدرت دیپلماسی کشور برای گفت و گو با دنیا افزایش خواهد یافت.

هاشمی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات قدرت مذاکره بین المللی برای دولتمردان را بالا خواهد برد،گفت: زمانی که پشتوانه بالای رای مردمی پشتیبان مسئولان کشور باشد قدرت های بین المللی نگاه دیگری به مسئولان و ملت ما خواهند داشت و پای میز مذاکره از سطح بالا به ما نگاه نخواهند کرد.

صندوق رای چاره رفع همه مشکلات کشور/ تحریم انتخابات فرصت سوزی است

عضو مجمع روحانیون مبارز استان فارس نیز در میزگرد ایرنا با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و مستقل،گفت: انتخابات پرشور بر رفع مسایل و مشکلات داخلی و خارجی اثرگذار است و تحریم انتخابات تنها فرصت سوزی است.

حجت الاسلام جعفر نامدار گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخاباتی نبوده که ملت در آن مشارکت پرشور نداشته باشد و منافع آن را لمس نکرده باشد.

وی ادامه داد: هرجا که مشارکت عامه مردم بوده نتیجه آن خوشایند همگان است واین موضوع تنها مصرف داخلی نداشته بلکه در سطح بین المللی نیز اثرگذار بوده است.

صندوق رای چاره رفع همه مشکلات کشور/ تحریم انتخابات فرصت سوزی است

وی خطاب به مردم اعلام کرد: با تحریم و شرکت نکردن در انتخابات هیچ مشکلی حل نخواهد شد و تنها فرصت تصمیم گیری از شخص سلب خواهد شد.

نامدار بیان کرد: اینقدر در انتخابات و در این مسیر حرکت خواهیم کرد تا این مسیر به سرانجام و مقصد ایده آل منجر شود.

باور نظام به حضور مردم در صحنه است

دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان فارس نیز در این میزگرد گفت: جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر آرای مردم و انتخابات است،در اولین سال عمر انقلاب حدود پنج انتخابات در کشور برگزار شده و قطعا باور همه مسئولان و رهبری این است که بدون حضور مردم حکومت داری و ادامه این نهضت امکان پذیر نخواهد بود.

اکبر اجرایی افزود: مشارکت بالای مردم درانتخابات کشور را بیمه خواهد کرد و چشم طمع دشمنان به این مرز و بوم کور خواهد شد.

نمایندگان منتخب درد مردم را داشته باشند نه دخالت در عزل و نصب ها

وی در ادامه با اشاره به وظایف قانون گذاری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی دغدغه نماینده‌ای عزل و نصب مدیران یا دخالت در تقسیمات کشوری باشد مردم ناامید خواهند شد.

دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) درباره اینکه مجلس در راس امور است گفت: رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا اعلام کردند که اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد مجلس ضعیفی شکل خواهد گرفت.

صندوق رای چاره رفع همه مشکلات کشور/ تحریم انتخابات فرصت سوزی است
دبیر حزب همبستگی دانش آموختگان ایران: جمهوری اسلامی موجب ظهور انسان سیاسی شد

دبیر حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در استان فارس در ادامه با بیان اینکه انسان سیاسی در جامعه ما ظهور کرده است، گفت: پدیده انسان سیاسی رهاورد انقلاب اسلامی بوده است.

اسفندیار دهقان نصرآبادی افزود: برای افزایش مشارکت و گرم شدن تنور انتخابات حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در حال حمایت از بعضی کاندیداهاست.

وی ادامه داد: پنهان کردن مشکلات جامعه راه حل درستی نیست و باید مشکلات اعلام تا رفع شود.

ثبت نام نشدگان طبق قانون جدید انتخابات

وی با انتقاد از قانون جدید انتخابات اضافه کرد: اعمال شرایط جدید در انتخابات امسال و پیش ثبت نام و ... باعث بروز مشکلاتی در روند ورود داوطلبین طیف اصلاح طلب به این دوره انتخابات شد زیرا قانونی که چند روز قبل از اجرا به تائید شورای نگهبان رسیده به اجرا درآمد و بسیاری از داوطلبین به دلیل عدم اطلاع از شرایط پیش ثبت نام و ... موفق به ثبت نام نشدند.

دهقان نصرآبادی بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از کاندیداهای مطرح اصلاح طلب موفق به ثبت نام در این دوره انتخابات نشدند و همچنین ردصلاحیت تعداد اندکی از چهره های اصلاح طلب که وارد میدان شده بودند احزاب اصلاح طلب با نبود گزینه مواجه شدند و تنها راه باقی مانده تشویق مردم به مشارکت در انتخابات است.

وی گفت: با وجود همه این موارد ما اصلاح طلبان هرگز با صندوق رای قهر نخواهیم کرد و مردم را نیز دعوت به مشارکت گسترده در انتخابات می کنیم.

صندوق رای چاره رفع همه مشکلات کشور/ تحریم انتخابات فرصت سوزی است

دبیر حزب مستقل همت: تصمیم گیران میدان دیدشان را گسترش دهند

دبیر حزب مستقل همت(همدلی-مردم-تحول خواه) استان فارس نیز در این میزگرد گفت: همه جوانان و مردم و فعالین سیاسی پای انقلاب ،نظام و خون شهدا ایستاده ایم.

هاشم انصاری جابری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشور خصوصا از نوع اقتصادی افزود: دید و نگرش مسئولان باید وسیع تر شود و همه افراد یا گرایش های مختلف دیده شوند.

وی از شنیده نشدن صدای منتقد در جامعه و خصوصا در بین تصمیم گیران انتقاد کرد و خواستار وسیع شدن دید این قشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha