مجلس آموزشگاه کم‌تجربه‌ها و ناکارآمدها نیست

ساوه - ایرنا - دبیر تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه مجلس آموزشگاه و محل آزمون خطای کم‌تجربه‌ها و ناکارآمدها نیست گفت: جامعه کارگری در کنار عمل به وظیفه شرعی و ملی برای حذف نمایندگان غیرمتخصص و ناکارآمد پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

داوود میرزایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروزه جامعه کارگری به لحاظ امنیت شغلی و وجود قراردادهای موقت، یک‌ماهه و سفید امضا در چالش و تنگنا هستند و افزایش قیمت‌ها نیز بار مضاعفی بر دوش آنها گذاشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود این چالش‌ها زندگی جامعه کارگری را دچار مشکل کرده است افزود: این مشکلات ناشی از ریل‌گذاری غلط در مجلس در باب تعیین بودجه و مشخص کردن افزایش حقوق برای جامعه کارمندی و کارگری با درصدی پایین‌تر از نرخ تورم است.

جامعه کارگری همانند ادوار گذشته گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و از صندوق های رای قهر نخواهند کرد

میرزایی گفت: به‌تبع آن با تصمیمات نادرست شورای‌عالی کار باعث شد که دریافتی جامعه کارگری از دستمزد واقعی فاصله معناداری پیدا کند که انتظار می‌رود راه‌یافتگان به دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب قوانینی را وضع کنند که در آنها از منافع فقرا و ضعفا حمایت شود.

وی اضافه کرد: برخلاف انتظار امسال مجلس شورای اسلامی قوانینی را وضع کرد که نه‌تنها منافع فقرا و ضعفا در آن رعایت نشده بود حتی بعضا بر علیه جامعه کارگری و کارمندی نیز بود .

رییس تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: لحاظ‌ نشدن منافع سازمان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه که باعث دست‌درازی دولت به منابع صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی می‌شود را جمله قوانین ناکارآمدی اعلام کرد که در سال جاری در مجلس شورای اسلامی وضع شد که این تصمیم باعث تضییع حقوق کارگران و بازنشستگان در آینده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سن بازنشستگی به بهانه ناترازی منابع صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی در آستانه انتخابات از دیگر تصمیماتی بود که در سال جاری باعث ناراحتی جامعه کارگری شده است یادآور شد: علی رغم همه ناملایمتی های رقم خورده، جامعه کارگری همانند ادوار گذشته گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و از صندوق های رای قهر نخواهند کرد و بدون شک در انتخابات پرشور تر از گذشته شرکت می کنند.

مجلس آموزشگاه کم‌تجربه‌ها و ناکارآمدها نیستمیرزایی افزود: لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حضور حداکثری پای صندوق‌های و برای بیرون‌کردن نمایندگان ناکارآمد و آن عده‌ای که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی علیه فقرا و ضعفا قانون‌گذاری کردند از جمله دلایلی است که ۱۱ اسفند کارگران پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

وی از جامعه کارگری خواست: برای انتخاب نمایندگان اصلح، فریب ریخت‌وپاش‌ها را نخورده و به افرادی اعتماد و آنان را راهی مجلس شورای اسلامی کنند که دارای رزومه، توانمندی، قدرت اجرایی، تجربه و نگاه مثبت به جامعه کارگری هستند.

خواسته‌های جامعه کارگری از نمایندگان آینده تعیین تکلیف قراردادهای موقت، همسان‌سازی حقوق جامعه بازنشستگان و مطالبه‌گری طلب جامعه کارگری و تامین اجتماعی از دولت استدبیر تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید مجلس متخصصان و باتجربه‌ها باشد نه اینکه آموزشگاه و دانشگاهی برای یادگیری کم‌تجربه‌ها باشد افزود: از منتخبان دوره دوازدهم که به مجلس راه پیدا می‌کنند نیز انتظار داریم در کنار کمیسیون‌های تخصصی حتما در فراکسیون‌های کارگری و بازنشستگی عضویت پیدا کنند.

وی گفت: خواسته‌های جامعه کارگری از نمایندگان آینده تعیین تکلیف قراردادهای موقت، نظارت کامل و جامع بر اجرای دقیق قانون کار در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، همسان‌سازی حقوق جامعه بازنشستگان و توجه به درمان و معیشت آنان و مطالبه‌گری طلب جامعه کارگری و تامین اجتماعی از دولت است.

شهرستان‌های ساوه و زرندیه دارای حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی این شهرستان ها به همراه افراد تبعی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

این ۲ شهرستان به لحاظ صنعتی و کارگری بودن شرایط ویژه و خاصی را دارند به‌طوری‌که بزرگ‌ترین شهر صنعتی خاورمیانه در شهرستان ساوه فعالیت می‌کند و همچنین در این ۲ شهرستان پنج شهرک صنعتی نیز فعالیت دارند.

مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه به‌صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده خود را از بین ۵۸ نفر انتخاب خواهند کرد.

این ۲ شهرستان نزدیک به ۲۸۲ هزار و ۹۵۴ نفر واجد شرایط رای دارد.

آرای مردم شهرستان ساوه در ۱۳۶ شعبه و آرای مردم زرندیه نیز در ۵۵ شعبه هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۱ اسفند اخذ می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha