۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85398710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در راه‌های کردستان برقرار است

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85398710
تردد در راه‌های کردستان برقرار است

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: اکنون تردد در همه راه‌های اصلی استان برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرزاد حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با آغاز فعالیت سامانه بارشی در کردستان، بارش برف برخی جاده‌های استان را دربرگرفته، اما همه مسیرها باز و تردد در آن‌ها بدون مشکل برقرار است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در گردنه صلوات آباد سنندج بارش برف و کولاک گزارش شده است، گفت: از رانندگان تقاضا می شود در صورت تردد در راه‌های استان حتما تجهیزات زمستانه با خود به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به آمار برفروبی ۲۴ ساعت گذشته در مسیرهای استان اشاره کرد و گفت: در این مدت دو هزار و ۶۲۸ کیلومتر باند از مسیرهای شریانی و غیرشریانی استان برفروبی شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از یخ زدگی و بسته شدن محور ها ۶۷۸ تن شن و نمک مصرف شد، افزود: عملیات برفروبی ۲۴ ساعت گذشته در استان با استفاده از ظرفیت ۱۰۸ نفر از راهداران و ۶۴ دستگاه ماشین آلات انجام شد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ گردنه و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha