۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85398569
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد انتخابات مجلس در همدان: رسیدگی به مسایل بانوان در صدر برنامه هایم است

همدان-ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه همدان و فامنین گفت: رسیدگی به مسایل بانوان در صدر برنامه هایم قرار دارد و در کنار آن برای حل مشکلات جوانان در زمینه ازدواج و اشتغال نیز برنامه دارم.

سیده فائزه اعتماد شیخ الاسلامی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان افزود: هم اینک استان همدان با چهار شهر خارج از کشور تفاهم نامه خواهر خواندگی منعقد کرده است که تاکنون برای توسعه از ظرفیت این شهرها استفاده نشده است و باید در این راستا روابط اقتصادی و فرهنگی با شهرهای خواهر خوانده داخلی و خارجی توسعه یابد.

وی شعار خود برای حضور در انتخابات را «بانوان محور تحول» عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می دهند رسیدگی به مسایل و مشکلات این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است.

اعتماد شیخ الاسلامی اظهار کرد: بیمه تکمیلی رایگان به مادران باردار، شیرده و نوزادان، مرخصی استحقاقی سلامت بانوان ماهیانه ۲ روز، ایجاد فضاهای باز و بسته فرهنگی و ورزشی مختص بانوان و احداث بیمارستان تخصصی با کادر بانوان باید در برنامه کاری نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی،اشتغال و رشد تولید را از جمله برنامه های خود برای نمایندگی مجلس عنوان کرد و گفت: جذب و ایجاد صنایع متوسط و کوچک در استان همدان به منظور رفع سریع مشکل بیکاری، ایجاد صنایع بزرگ و مادر در منطقه، هدفمند کردن دانشگاه ها و تربیت بورسیه برای ادارات و صنایع به منظور اشتغال زایی باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس قرار گیرد.

اعتماد شیخ الاسلامی افزود: در حوزه جوانان نیز با توجه به اینکه این قشر از جامعه در آینده کشور نقش تاثیرگذاری دارند باید حمایت های لازم در بخش های مختلف از آنها صورت گیرد و تسهیلات عادلانه با شرایط آسان در اختیار همه زوج ها قرار گیرد و خوابگاه های متاهلین در دانشگاه ها ایجاد شود.

وی، مسکن را از نیازهای قشر جوان دانست و ادامه داد: راه اندازی درگاه الکترونیکی برای دریافت سریع و تسهیل در گرفتن پروانه ساخت، استفاده از ۱۵ درصد زمین پیشنهادی در طرح آمایش سرزمین برای گسترش مسکن ویلایی در شهرها و روستاها و مسکن مناسب زوج های جوان و مجتمع سازی با داشتن امکان توسعه باید در برنامه های نمایندگان قرار گیرد.

وی از بانوان، جوانان، رای اولی ها و همه اقشار مختلف مردم خواست برای انتخاب فرد اصلح در پای صندوق های رای حاضر شوند.

اعتماد شیخ الاسلامی با بیان اینکه هم اینک بانوان ۶ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تشکیل می دهند و این قشر اگر وارد مجلس شوند در تصمیم گیری های خاص زنان موثر هستند از آنها خواست با حضور پررنگ و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه یازدهم اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha