بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری ادامه می‌یابد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از صدور هشدار سطح نارنجی برای این استان خبر داد و گفت: یک سامانه بارشی به نسبت پرقدرت از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه این استان را فرا می‌گیرد.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه همراه با بارش برف، باران، وقوع صاعقه، باد به نسبت شدید، کولاک در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر، مه‌آلودگی و کاهش دید همراه است.

وی شدت فعالیت این سامانه را برای تمامی شهرستان‌های استان پیش‌بینی کرد و گفت: مناطق کوهستانی، گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر بیش از دیگر نقاط تحت تاثیر این سامانه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها، اختلال در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، کاهش دید ناشی از کولاک برف و مه‌آلودگی در نواحی و گردنه‌های استان از جمله مخاطراتی که در پی این سامانه بارشی در استان شکل می‌گیرد.

نوروزی با تاکید بر خودداری از انجام سفرهای غیرضروری طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه، اظهار داشت: همچنین در این مدت از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات متوقف و توصیه‌های کشاورزی و آبزی‌پروری رعایت شود.

وی افزود: برای روزهای جمعه و شنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی که به معنای اقدام ضروری است احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha