هیل: دموکرات‌ها منتقد گزارش «سوگیرانه» رسانه‌های آمریکایی علیه بایدن هستند

تهران- ایرنا- تارنمای «هیل» نوشت: حامیان جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری آمریکا، ‌رسانه‌های این کشور را به بزرگ‌نمایی نقاط ضعف او و در مقابل، نادیده گرفتن پرونده‌های جنایی دونالد ترامپ، ‌نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان متهم می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری کنگره آمریکا، ‌کاخ سفید و کارزار رییس جمهوری کنونی آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور، ‌ادعا می‌کنند که رسانه‌های این کشور بیش از حد به لغزش‌های کلامی و رفتاری نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات می‌پردازند. متحدان بایدن می گویند این در حالی است که رسانه‌ها به پرونده‌های حقوقی ترامپ، رقیب احتمالی بایدن و اظهاراتش درباره لزوم خروج آمریکا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن طور که باید، واکنش نشان نمی‌دهند.

جان رینیش، استراتژیست دموکرات با اشاره به افزایش نگرانی‌ رای دهندگان آمریکایی در مورد سن و کاهش رضایتمندی آن‌ها از عملکرد بایدن بر لزوم تهاجمی‌ شدن کمپین دموکرات‌ها علیه رسانه‌ها تاکید کرد.

هیل نوشت: حجم قابل توجهی از پوشش رسانه‌های آمریکایی فقدان توانایی بایدن در به خاطر سپردن زمان مرگ پسرش یا زمانی که معاون باراک اوباما، ‌رئیس جمهوری اسبق آمریکا بود را زیر سوال می برند. بسیاری از رسانه‌ها نیز خلاصه گزارش رابرت هوور بازپرس ویژه آمریکا علیه بایدن -که گزارش داده بود وی «به شکل عمدی» اسناد طبقه‌بندی شده محرمانه را در ملک شخصی خود نگه داشته است- را بررسی کرده اند. از طرفی گزارش هوور که بایدن را مردی "مسن با حافظه ضعیف" توصیف کرده، ‌جنجال رسانه‌ای عظیمی در رسانه‌های آمریکایی به راه انداخت.

با این حال، درگیری متحدان بایدن با مطبوعات فراتر از گزارش هوور ادامه یافته است. این کارزار یک بیانیه مطبوعاتی منتشر و در آن از نیویورک تایمز به دلیل منحرف کردن اظهارات بایدن در مورد اقتصاد و تمسخر او با عبارت "گیر کردن" در موضوع بخشودگی وام دانشجویی انتقاد کرد.

لئونارد استاینهورن، استاد ارتباطات عمومی در دانشگاه امریکن با اشاره به رویکردهای متناقض رسانه‌های آمریکایی درباره نامزدهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۰ سعی داشتند بایدن را خیلی پیر نشان دهند اما ترامپ که خود در سن ۷۷ سالگی تنها چند سال از رقیبش کوچکتر است، اکنون به اندازه بایدن مورد انتقاد قرار گرفته است. وی به دلیل برخی از لغزش‌های کلامی اخیر خود، از جمله اشاره به نانسی پلوسی، رییس مجلس سابق آمریکا به جای نیکی هیلی، ‌رقیب انتخاباتی سوژه رسانه‌ای شده است.

گفتنی است بایدن ۸۱ ساله با موجی از انتقادها و پرسش افکار عمومی آمریکا بر سر توانایی در اداره امور دور دوم ریاست جمهوری خود مواجه است، چراکه وی در آن دوره مسن‌ترین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که در کاخ سفید مانده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha