۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85398116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق ورزش های همگانی در کهگیلویه و بویراحمد با چهار جشنواره ورزشی

یاسوج - ایرنا - معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراحل مقدماتی سه جشنواره بزرگ جام پرچم،رسم جوانمردی،جشنواره ملی منتظران و کارمند تندرست آغاز شده است.

بهمن خوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات جام پرچم در سه رشته دو و میدانی،کاراته و مینی فوتبال برای اجرا در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شده و هم اکنون در مرحله نام نویسی تیم های شرکت کننده است.

وی بیان کرد: مسابقات جام پرچم با هدف ترویج ورزش همگانی و کشف استعداد های ورزشی، اهتزاز و ارج نهادن به پرچم کشورمان در عرصه جهاد و یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی شده است.

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:جشنواره رسم جوانمردی نیز برای ترویج روحیه پهلوانی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در حوزه ورزش همگانی در استان است.

خوبی عنوان کرد: براساس این طرح بازی های بومی و محلی در محلات مسکونی کمتر توسعه یافته استان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: هشت محله کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این بازی ها شناسایی شده است.

خوبی خاطرنشان کرد: انجام حرکات نمایشی از سوی گروه های آیینی و آموزش بازی های ارزان قیمت از دیگر بخش های این جشنواره برای ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته استان است.

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جشنواره جام منتظران در چندین رشته ورزشی از دیگر برنامه های هدفگذاری شده برای ترویج بیشتر ورزش های همگانی است که هم اکنون در مرحله اجراست.

وی تصریح کرد: جشنواره کارمند تندرست نیز به منظور خدمات رسانی بهتر و سلامت کارکنان دولت در 6 رشته ورزشی به صورت رقابتی و سرگرمی برای اجرای در استان پیش بینی شده که هم اکنون در مرحله مقدماتی است و سال 1403 عملیاتی می شود.

خوبی توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی را یکی از سیاست های وزارت ورزش دانست و گفت: وجود چنین رویکردی در توسعه ورزش همگانی می تواند منجر به کشف استعدادها در مناطق مختلف استان شود.

وی ابراز کرد:در این استان هم اکنون ۳۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰ رشته ورزشی و در قالب ۴۸ هیات ورزشی در استان و ۴۰۱ هیات ورزشی در شهرستان ها، فعالیت می کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha