داوطلب نمایندگی مجلس از اراک: اولویتم حل چالش‌های زیست‌محیطی و معیشتی است+ فیلم

اراک ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در تبیین برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود گفت: محیط زیست، معیشت و سکونتگاه‌های غیر رسمی ابر چالش کشور و البته حوزه انتخابیه است و در صورت انتخاب شدن رفع این چالش‌ها در اولویت کاریم قرار دارد.

عبدالرضا حاج علی‌بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اگرچه این سه مساله دغدغه بسیاری از مردم محسوب می‌شود، اما با پیگیری و هم‌فکری دولت و مجلس و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه می‌توان این چالش‌ها را برای همیشه از سر راه برداشت.

وی در باره آلودگی هوای اراک در نتیجه فعالیت نیروگاه شازند نیز گفت: فیلتراسیون نیروگاه نیازمند حفر ۳۰ حلقه چاه و یک‌هزار لیتر آب در ثانیه است که این مهم با وجود مشکلات کم آبی منطقه امکان‌پذیر نیست و باید به دنبال راهکاری مناسب برای حل آن  بود.

تحول در رفاه ملی در سایه حکمرانی خوب

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معضل‌ها و مسایل اقتصادی امروز دغدغه اقشار مختلف مردم است، بیان کرد: از آن جایی که تامین نیازهای فیزیولوژیکی در اولویت اقدامات ما قرار دارد، با تغییر در ساختار اقتصادی کشور می‌توانیم رفاه را برای مردم به ارمغان آوریم.

حاج‌علی‌بیگی اظهار کرد: تمدن اسلامی تمدنی است که دارای مبانی و جهت‌گیری‌های اسلامی است و مجموع تولیدها و ساخته‌های آن در ابعاد مادی و معنوی، موجبات کمال در مسیر اهداف الهی را فراهم می‌آورد به بیان دیگر تمدن نوین اسلامی، پیشرفت همه‌جانبه‌ای است که دارای دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

ابراز نگرانی درباره از بین رفتن سرمایه‎ اجتماعی

حاجی علی بیگی ادامه داد: مردم ما در ۴۵ سال گذشته همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند اما از آن جایی که در تامین نیازهای مردم پاسخ‌گو نبوده‌ایم شاهد افت شدید سرمایه‌های اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی به صورت مضاعف شاهد افت سرمایه‌های اجتماعی هستیم ادامه داد: این استان در رتبه ۳۱ افت سرمایه اجتماعی قرار دارد که آلودگی هوا، بهداشت و درمان و نبود آزادی‌های مشروع دلیل اصلی این نارضایتی‌ها است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند جاری برگزار می‌شود.

استان مرکزی با یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۶ حوزه انتخابیه هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha