۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85397458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزد انتخابات مجلس از قزوین: ناترازی بودجه بزرگ‌ترین مشکل کشور است

قزوین - ایرنا - لطف الله سیاهکلی، داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۲۹۶، بزرگترین مشکل کشور را در ناترازی بودجه عنوان کرد و گفت: درآمدهای دولت به هیچ عنوان با هزینه‌های آن همخوانی ندارد.

به گزارش ایرنا، لطف الله سیاهکلی متولد سال ۴۰ قزوین و دارای مدرک کاردانی رشته الکترونیک، کارشناسی فیزیک کاربردی و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت بحران است.

وی نماینده کنونی مردم حوزه قزوین، آبیک و البرز در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است، معاونت رسانه های نوین و مجازی سازمان صدا و سیمای کشور (رسانه ملی)، قائم مقام معاون توسعه و فناورن رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان و چهارمحال و بختیاری و ریاست سازمان تنظیم مقررات شورای عالی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را نیز در کارنامه و سوابق کاری خود دارد.

مقدمات ختم مافیا را از صحنه‌ بازار خودرو فراهم کردم

سیاهکلی در رابطه با اقداماتش در دور کنونی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده در طول فعالیت چهار ساله ام در مجلس دو کار مهم را به انجام رساندم که بسیار حایز اهمیت بود، موضوع نخست در خصوص آیین نامه واردات خودرو بود که در این رابطه من دو کار در مجلس یازدهم انجام دادم که این دو کار واقعا زبانزد شد، یکی از آن ها این است که اگر دولت آیین‌نامه‌ واردات خودرو کار کرده را اعلام کند من ختم مافیای خودرو را از صحنه‌ بازار خودرو اعلام خواهم‌کرد.

وی نصب دوربین در محاکم قضایی را دومین کار مهم خود در مدت زمان فعالیت در مجلس یازدهم اعلام کرد و افزود: این پیشنهاد خوشبختانه با تعداد بالای رای نمایندگان همراه بود که با هدف قضاوت قضات در برابر دوربین صورت گرفت، این کار موجب می شود که حقوق شاکی، متشاکی، قاضی و بالعکس رعایت شود و محاکم قضایی ما از سلیقه محوری به حق محوری و عدالت محوری تغییر پیدا کند و این به واسطه شفافیتی است که توسط دوربین ایجاد می‌شود.

سیاهکلی به ناترازی بودجه به عنوان مشکل بزرگ کشور اشاره کرد و تصریح کرد: درآمدهای دولت با هزینه هایش همخوانی ندارد و این باعث می‌شود که دولت برای جبران کسری بودجه سالانه متوسل به اوراق قرضه، چاپ پول، فروش ارز و طلا شود و همه اینها یعنی مصیبت و ایجاد تورم و کاهش قدرت پول کشور و در نهایت فقر و کاهش قدرت خرید مردم.

این داوطلب نمایندگی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گران فروشی‌ها، تصریح کرد: به عنوان مثال با استعلام بنده از مرکز پژوهش‌های مجلس متوجه شدم که قیمت آهن کیلویی ۱۴۰ هزار ریال است ولی به قیمت ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار ریال به فروش می رسد، این در حالی است که مواد اولیه، انرژی و فناوری ساده‌ آن حتی کارگر و هر هزینه دیگر برای آهن ریالی بوده و این مساله را در سایر صنایع از جمله فولاد و پتروشیمی و سیمان را هم می توان مشاهده کرد.

وی در رابطه با راه حل این مشکلات به دو عامل اشاره کرد و گفت: عامل نخست تراز بودجه و عامل دوم شرکت‌های دولتی هستند که ریالی کار می‌کنند و فروششان ارزی است، اگر به این دو مورد توجه شود، شاهد ارزانی مسکن، خودرو و لوازم خانگی هستیم و این از مواردی است که بنده در صورت راهیابی مجدد به مجلس پیگیری خواهم کرد و در دستور کار قرار خواهم داد.

نامزد نمایندگی مجلس از قزوین با تاکید بر احداث مترو هشتگرد - قزوین، اظهار کرد: قزوین با پهنه سرزمینی خود، یکی از بهترین مکان ها برای اسکان و زندگی محسوب می شود، این عرصه از امامزاده اباذر(ع) تا کوهین آن قدر وسیع است که اگر زمین برای ایجاد ویلا در اختیار مردم قزوین، کرج و تهران هم بگذاریم، کم نمی آوریم.

سیاهکلی به طرح آب لجستیک و بندر خشک در این استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه راه آهن قزوین تا انزلی ادامه پیدا کرده و به زودی نیز به آستارا می رسد، کشورهای شمالی کشورمان از طریق این خط به جنوب کشور متصل می شوند، با توجه به اینکه استان گیلان گستره ای برای انجام این کار ندارد، قزوین ظرفیت بارانداز لازم را دارد و می توان بهترین انبارها را در این استان ایجاد کنیم و بهترین پشتیبان برای کشور و حتی منطقه در حوزه ارسال و دریافت کالا باشیم.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند جاری برگزار می شود.

استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صاحب ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز دارای چهار کرسی نمایندگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha