انتخابات فرصتی برای انتخاب نمایندگانی لایق و حلال مشکلات است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: انتخابات فرصتی برای انتخاب نمایندگانی لایق و حلال مشکلات است  چون مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی را برای رشد اقتصادی کشور به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، افزود: اقتصاد جدای از مشارکت نیست، عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعیت فعلی اقتصادی، گزینه‌ مناسبی نیست چون رأی ندادن منجر به آسیب از دست‌دادن تصمیم‌سازی و کشف افکار جدید می‌شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های مشارکت حداقلی در انتخابات برای کشور به مراتب بیشتر از انتخاب گزینه رأی‌ندادن به هر دلیلی است چون مشارکت کم انتخاباتی مردم، منجر به بروز آسیب‌های امنیتی است و حضور در انتخابات به مراتب مؤثرتر از قدرت نظامی است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: انتخابات نشان‌دهنده‌ عزم و اقتدار ملی است از این رو عدم حضور، نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم ترین ویژگی‌های نماینده اصلح را قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی‌ناپذیری و دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها و استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح با خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی بیان کرد.

امام جمعه قصرشیرین از دیگر ویژگی‌های نماینده اصلح را بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن، مومن، با تقوا و متوکل به خدا، ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد و ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم و صادق و رو راست بودن عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: مساعدت و معاضدت مردم و مسوولان برای تحقق مشارکت دشمن‌شکن و انتخاب آگاهانه و نتیجه‌بخش، مأموریت اصلی امامان جمعه است و لوازم تحقق این رسالت مهم در این موقعیت حساس، تمرکز گفتمانی، راهبردی و عملیاتی بر تحقق مشارکت حداکثری و دشمن‌شکن مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: شبکه امامت جمعه از نظر مشرب سیاسی در خط حزب‌الله و جبهه انقلاب اسلامی تعریف می‌شود و در انتخابات پیش رو هم، گفتمان انقلاب را به عنوان رسالت و مأموریت دوم خود تبلیغ و ترویج خواهد کرد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: شگردهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود استفاده از کلیدواژه‌های بی‌فایده بودن انتخابات، تخلف، انتخابات غیرآزاد، انتخابات مهندسی‌شده، انتصابات به‌جای انتخابات، ایجاد دوقطبی‌های کاذب بین مردم و نظام است، هرچند دشمنی دشمنان کاملا روشن بوده و عدم صداقت آن‌ها نیاز به توضیح ندارد؛ اما آنچه برخی از مردم را به تردید وا می‌دارد همسویی برخی افراد در داخل کشور با دشمن است و در واقع محور تلاش‌های دشمن از القاء شبهات ایجاد شکاف و جدایی میان مردم و نظام است.

وی در ادامه با اشاره به دست برتر ایران در آب‌های دور دست افزود: با الحاق ۲ ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به‌طور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل شد که در این باره سه نکته مهم وجود دارد که ناوهای جدید در کلاس ناو شهید سلیمانی ساخته شده‌اند که کاملا ایرانی بوده و گویاتر آن‌که اولین ناو تیپ سنگین نیروی دریایی سپاه به طور کامل ایرانی و با برخی ویژگی‌های اختصاصی شکل گرفته است.

وی گفت: رکورد سرعت و مهارتی که نیروی دریایی سپاه در تولید ۲ ناو اخیر از خود به‌جای گذاشته، این نوید را می‌دهد که تا تشکیل ناو تیپ دوم سنگین نیز فاصله طولانی نخواهیم داشت و با هم‌افزایی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه با نیروی دریایی ارتش، توان رزمی و دست برتر نیروی دریایی ایران در آب‌های دوردست افزایش ویژه‌ای پیدا کرده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی پارلمان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha