حساسیت حضور در انتخابات خبرگان رهبری کمتر از مجلس شورای اسلامی نیست

گناباد-ایرنا- یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید علیرضا صدرحسینی امروز در جمع نمازگزاران جمعه گناباد افزود: همه نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند اشخاصی متدین و فاضل و دارای شرایط لازم هستند ولی مردم از بین آنها به فرد اصلح که دارای بیشترین ویژگی های لازم است رای دهند.

وی ادامه داد: همان طور که رهبری که با انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شوند باید از بیشترین شرایط لازم برخوردار باشد اشخاصی که به عنوان نماینده با رای مردم به مجلس خبرگان راه می یابند نیز باید در زمینه های تشخیص مصالح سیاسی، اجتماعی باید دارای ویژگی های بارز باشند تا بتواننند رهبری انتخاب کنند که از این شرایط بهره مند باشد.

وی اظهار کرد: چون اساس ولایت فقیه و رهبری، مجتهد جامع الشرایط بودن است و این به انتخاب اعضای مجلس خبرگان بستگی دارد لذا برگزاری و حضور حداکثری در انتخابات خبرگان اهمیت زیادی دارد.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان خراسان رضوی افزود: عزت و افتخارات و موفقیت نظام جمهوری اسلامی در سایه هدایت های مقام معظم رهبری به دست آمده است و اساس این نظام متکی به ولایت فقیه است و اگر ولایت فقیه نمی بود هویت انقلاب اسلامی از بین می رفت.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که آینده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به انتخاب افراد اصلح در انتخابات بستگی دارد گفت: از آنجایی که حضور گسترده مردم در صحنه و از جمله انتخابات ضامن اقتدار کشور و این نظام است هر جا که مشارکت مردم کاهش یابد احتمال شکست در برابر دشمنان افزایش می یابد.

آیت الله صدر حسینی افزود: دشمنان همواره شرکت ملت ایران را در صحنه های گوناگون دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی رصد می کنند و هر جا مشاهده کنند که این حضور کم رنگ شده است علیه کشور ما برنامه ریزی می کنند.

وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات سال جاری دشمنان را در دستیابی به اهداف خصمانه شان ناامید می کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha