شعبه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در هرمزگان راه‌اندازی شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در استان گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز جمعه با اعلام این خبر اظهار کرد: برای پیشگیری و بررسی تخلفات احتمالی انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان هرمزگان شعبه های ویژه‌ای مسئولیت رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی را عهده‌دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تخلف انتخاباتی در استان هرمزگان گزارش نشده است، تصریح کرد: چنانچه با اوج گرفتن تبلیغات در روزهای آینده مواردی در این خصوص مطرح شد، دادگستری استان با جدیت و قاطعیت با جرایم و تخلفات انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: این شعبه‌ها آمادگی دارند اخبار و گزارش‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی را به‌ صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و حکم مقتضی را در این خصوص صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ماه‌ها قبل مثل دوره‌های گذشته، دادگستری نیز با همراهی دولت نقش فعالی در این خصوص ایفا کرده است و در این راستا با تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هم در حوزه آموزش و صیانت و پیشگیری فعالیت می‌کند و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و به محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اقدامات متنوعی صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به صورت میدانی در جهت صیانت از قانون و تامین امنیت و سلامت انتخابات اقدام می‌کنند و ضابطان قضایی از جمله اداره اطلاعات، فراجا، سازمان اطلاعات سپاه و پلیس فتا نیز وظایف نظارتی خود را انجام می دهند.

قهرمانی گفت: تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی و آموزش نامزدها و آموزش عوامل نظارت از دیگر اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات مرتبط با این حوزه در استان هرمزگان بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی دستگاه‌های متولی، فضای مجازی به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اسرع وقت برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: اقدامات مغایر امنیت ملی، وعده خارج از اختیارات و تخریب تبلیغات دیگر نماینده ها از مصادیق جرایم و تخلفات تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: خرید و فروش رای، نصب بنر در مکان‌های غیرمجاز، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و تخریب اموال عمومی از دیگر مصادیق تخلفات انتخاباتی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

قهرمانی همچنین تاکید کرد: بخش تخلفات انتخاباتی در سامانه سجام تعریف شده و مردم می‌توانند جرایم و تخلفات انتخاباتی را به سامانه سجام (آدرس اینترنتی Sajam.scpd.ir) گزارش دهند تا فوری به آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه همه‌ کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، ایجاد شور و شوق انتخاباتی و تامین سلامت انتخابات را از جمله مولفه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برشمرد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب و بسیج همه امکانات به منظور تحقق مطالبات به حق ایشان تاکید کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان انتخابات پیش رو را عید سیاسی اجتماعی مردم ایران عنوان کرد و ضمن دعوت از عموم برای حضور گسترده و پرشور در انتخابات، از نامزدها و طرفدارانشان خواست با تبعیت از قانون، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha