۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85395551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار کردستان: مدیری که به نفع یا ضرر نامزدی عمل کند، عزل می‌شود

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: اگر مدیری در هر سطحی به نفع یا علیه نامزدی عمل کند شب انتخابات هم باشد عزل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به قروه، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه پنجشنبه در همایش "تعیین سرنوشت" که در مسجد جامع شهر قروه برگزار شد، اظهار کرد: اولویت در هر مجلس و محفلی با مسائل و مشکلاتی است که مردم با آنها مواجه اند.

وی افزود: علت انباشتگی مشکلات کنونی با وجود تلاش‌هایی که مدیران قبلی داشتند، ضعیف شدن ارتباطات بین مسئولان و مردم بوده است.

استاندار کردستان رویکرد دولت سیزدهم را حضور چهره به چهره مدیران با مردم خواند و گفت: امروز ۱۳۱مین سفر شهرستانی در۲۷ ماه گذشته را انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات هر شهرستان را برطرف کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه مشارکت در انتخابات و هر نوع رویدادی که مظهر حمایت مردمی باشد حائز اهمیت است، بیان کرد: مشارکت در انتخابات تنها اختصاص به طرفدار نظام ندارد بلکه باتوجه به وابستگی عمیق انتخابات به منافع ملی و تمامیت ارضی هر ایرانی باید به آن اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه تضعیف مشارکت، انگیزه دشمن را برای دشمنی کردن با ملت ایران افزایش می دهد، ادامه داد : سرمایه گذاری دشمن برای عدم مشارکت مردم در انتخابات بیانگر فایده و اهمیت حضور مردم ما در انتخابات است.

استاندار کردستان اظهار کرد: منشاء همه پیروزی ها و تحول در خاورمیانه نظام جمهوری اسلامی ایران است و تمام جبهه استکبار با همه امکانات نظامی که در اختیار داشتند تلاش کردند ترکیب این جبهه را برهم بزنند.

زارعی کوشا تصریح کرد: هیچ مدافع نظام و طرفدار جمهوری اسلامی منکر مشکلات کشور نیست در عین حال نباید نسل جوان ضعف مدیران را به اصل نظام تسری دهند ضمن اینکه نباید مشکلات جامعه به گونه ای بیان شود که موجب برداشت منفی نسبت به اساس نظام و دلسردی مردم شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم کشور ما در مراسم حج تمتع از سوی عربستانی‌ها تحقیر می شدند و آنها را برادران اسرائیل می‌خواندند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی هم برای تامین تجهیزات جنگی نیازمند کشورهای دیگر بودیم ولی امروز در دنیا یکی از قدرتمندترین کشورهای دارای تجهیزات دفاعی هستیم.

زارعی کوشا بیان کرد: این جایگاه و اقتدار ایران اسلامی وابسته به نگاه و بصیرت ملت ایران است و اگر تاکنون در استان هایی هم چون کردستان فرصت هایی از دست رفته است باید برای احیای این فرصت‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: فضای انتخاباتی در قروه و دهگلان گرم شده است و رقابت واقعی را در این دوره از انتخابات با وجود همه تفکرها و سلیقه ها شاهد هستیم

استاندار کردستان اعلام کرد: دولت نه در سطح ملی و نه استان از هیچ نامزدی حمایت نمی کند و هیچ مدیری هم حق فعالیت به نفع و یا برعلیه نامزدی ندارد.

زارعی کوشا ادامه داد: اگر مدیری در هر سطحی از خط قرمز مذکور عبور کند شب انتخابات هم باشد عزل می شود و اجازه نمی‌دهیم کسی این سلامت را خدشه دار کند.

وی در عین حال گفت: انتخاب اصلح بر عهده مردم است و صاحبان فکر و اندیشه باید روشنگری کرده و ویژگی‌های نماینده اصلح را برای مردم تبیین کنند.

ایجاد شهرک انرژی خورشیدی در قروه با سرمایه گذاری خارجی

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های استان و شهرستان‌ قروه در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: وجود راه آهن مزیت استان برای توسعه اقتصادی است و در این راستا سکوی مسافربری قروه در فروردین ماه افتتاح می شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهریور سال آینده هم ایستگاه قروه افتتاح می‌شود، گفت: خط ریل سنندج به مشهد را هم سال آینده راه اندازی خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از پروژه های مهم در قروه را ایجاد زنجیره فولاد خواند و گفت: مشکلات ارزی این مجموعه هم حل شد و با راه اندازی آن به طور مستقیم برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: بزرگ ترین شهرک انرژی خورشیدی کشور با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان قروه ایجاد می شود.

تنور انتخابات در قروه و دهگلان داغ شد

امام جمعه قروه هم در این مراسم با اشاره به اینکه تنور انتخابات داغ شده است، اظهار کرد: اثر مشارکت و انتخابات است که نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: انتخابات رای به جمهوری اسلامی است و دشمن این مسئله مهم را نشانه گرفته و به دنبال کاهش مشارکت مردم است.

امام جمعه قروه آب شرب و کشاورزی و مسائل مربوط به فعالیت معادن را از جمله مسائل مه قروه عنوان کرد و اضافه کرد: سیستم بانکی هم در شهرستان نارضاتی ایجاد کرده به طوری که برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی تعلل می‌کنند و برخورد مطلوبی هم با ارباب رجوع ندارند.

نماینده فرهنگیان شهرستان قروه هم در این مراسم اظهار کرد: ضعف ارتباط مدیران و نمایندگان با مردم مشهود است و بسیاری از مطالبات آنها بر زمین مانده است.

میرزایی با اشاره به اینکه گفتمان ها و هم اندیشی ها بعد از انتخابات به فراموشی سپرده نشود، گفت: یکی از مطالبات ما اصلاح سن بازنشستگی است که امید می رود در دوره آتی مجلس این مهم دنبال شود.

نماینده ورزشکاران شهرستان قروه هم در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۴۴ هیات ورزشی و افزون بر 300 هیات مذهبی در قروه فعال است، گفت: ورزشکاران قروه همراه با اقشار مختلف مردم در پاسخ به ندای رهبری در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت خواهند کرد.

زهرا جباری نماینده بانوان هم در این همایش نبود زمینه مناسب برای رشد بانوان را از مشکلات جامعه خواند و اظهار کرد: ضروری ترین رویکرد مرتبط با زنان صیانت جایگاه و ارتقای منزلت آنهاست.

به گفته وی تاسیس مراکز فرهنگی و ورزشی و افزایش پرداخت تسهیلات فرزندآوری و اشتغال خانگی از خواسته های بانوان قروه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha