پخش ۲۸ مناظره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد از صدا و سیما آغاز شد

یزد - ایرنا - مدیرکل صدا و سیمای استان یزد از آماده سازی ۲۸ مناظره میان داوطلبان چهار حوزه انتخابیه استان در این رسانه خبرداد و گفت: با آغاز زمان رسمی تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم، پخش این مناظره ها از شبکه‌استانی و چهار شبکه محلی ویژه انتخابات در استان شروع شده و تا پایان زمان تبلیغات بر اساس برنامه‌ریزی، این مناظره‌ها پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا، احسان کریمی روز پنجشنبه در نشست خبری ویژه انتخابات با ارائه گزارشی از اقدامات رسانه ملی در استان یزد برای معرفی داوطلبان انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجموع در چهار حوزه انتخابیه استان یزد، ۵۱ نامزد انتخابات در نشست های مناظره شرکت کردند که در حوزه انتخابیه یزد ۱۵ داوطلب، حوزه انتخابیه مهریز (شامل شهرستان‌های مهریز، بافق، ابرکوه، بهاباد، خاتم و مروست) ۱۶ داوطلب، در حوزه انتخابیه تفت و میبد ۱۱ داوطلب و در حوزه انتخابیه اردکان نیز در شلوغ ترین روز مناظره این حوزه انتخابیه ۶ داوطلب حضور داشتند.

وی ادامه داد: داوطلبان هر حوزه انتخابیه در قالب هفت مرحله در مناظره‌ها شرکت کردند که به مدت ۹ روز انجام شد و زمان هر مناظره نیز بین ۱۲۰ تا ۲۳۴ دقیقه به طول انجامید که در نهایت با توجه به چهار حوزه انتخابیه در استان ۲۸ مناظره انجام و آماده پخش شد.

کریمی یادآور شد: در انتخابات دوره‌های گذشته برگزاری مناظره فقط برای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی انجام شده است و رویکرد جدید این رسانه ایجاد فرصت برخورداری از ظرفیت صدا و سیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده که حجم زیادی کار به همراه داشت و برای ضبط این برنامه ها منابع انسانی صدا و سیما از ابتدای صبح تا ساعت پایانی شب درگیر برگزاری این برنامه ها بودند.

وی تصریح کرد: در استان یزد با توجه به وجود چهار حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهار شبکه برای پخش مناظره های و فیلم های تبلیغاتی داوطلبان آغاز به کار کرده و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد استان زیرپوشش پخش این شبکه ها قرار دارد و برای افزایش پوشش برخی شهرستان‌ها مانند ابرکوه از ظرفیت شبکه استان فارس استفاده شد و کمترین میزان پوشش در شهرستان های خاتم و مروست است که برای افزایش بهره گیری مخاطبان در این شهرستان ها تصمیم بر این گرفته شده که از ظرفیت شبکه استانی برای پخش مناظره ها و فیلم های تبلیغاتی استفاده شود.

کریمی گفت: همچنین این فرصت برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده تا فیلم تبلیغاتی خود را به مدت زمان ۲۰ دقیقه بر اساس یک فرمت مشخص برای پخش در اختیار صدا و سیما قرار دهند که در این زمینه ۵۱ یک نفر از نامزدان انتخابات فیلم خود را تحویل داده اند که در نوبت پخش قرار گرفته است و برخی فیلم ها که نیازمند اصلاح بر اساس فرمت مورد نظر بوده برای رفع نواقص بازگردانده شد.

وی یادآور شد: علاوه بر پخش برنامه های مناظره و تبلیغات داوطلبان انتخابات، آنان می توانند ۱۰ ساعت فیلم در اپ تلوبیون بارگذاری کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان یزد در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص مشارکت جریان های مختلف سیاسی و فراهم سازی امکان استفاده همه تشکل ها از ظرفیت رسانه ملی ، پاسخ داد: این مهم در برگزاری مناظره های تلویزیونی و دانشجویی مد نظر بوده و همچنین در تهیه گزارش های میدانی نیز هیچ گونه ممیزی در این زمینه صورت نگرفت و رسانه ملی با رعایت اصل بی طرفی تنها با رویکرد افزایش مشارکت، بیشتر بر روی خطوط سبز مباحث متمرکز شد و سعی بر این بود که کمتر خطوط قرمز در انتشار موضوعات مورد مداخله قرار گیرد.

کریمی همچنینی از تلاش برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش قاب های نمایش مشارکت مردم استان در مناطق مختلف در انتخابات ۱۱ اسفند ماه خبرداد و تصریح کرد: برنامه ریزی صدا و سیما در استان بر این موضوع متمرکز شده که بیشتر تصاویر مکان‌هایی مانند میدان امیرچقماق و مسجد جامع یا دیگر مکان ها که هویت فرهنگی استان را نیز نشان می دهد، در این انتخابات در قاب رسانه به نمایش گذاشته شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود و از استان یزد در قالب چهار حوزه انتخابیه، چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی و یک نماینده به مجلس خبرنگان رهبری راه پیدا می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha