رهایی گروگان ۱۵ ساله از چنگال آدم‌ربایان؛ باند سه نفره کلاهبرداری در هرمزگان متلاشی شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از رهایی یک نوجوان ۱۵ ساله از دست آدم‌ربایان و بازگشت این فرد به آغوش خانواده‌اش در شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی در یافت یک فقره گزارش گروگانگیری در بهمن امسال در یکی از محله‌های رودان و متواری شدن متهمان، بلافاصله پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی و بررسی‌های لازم مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پژو با سه سرنشین با برنامه‌ریزی از قبل طراحی شده، پسر نوجوان ۱۵ ساله که به قصد رفتن به مدرسه منتظر سرویس مدرسه بوده با یک دستگاه خودروی پژو ربوده شده و متهمان بلافاصله از محل متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی هرمزگان ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در این رابطه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و با تلاش‌های شبانه‌روزی ضمن شناسایی سردسته اصلی آدم ربایان، یکی از اعضای خانواده وی شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و همچنین طی گفت و گو و رایزنی با سران طوایف، زمینه بازگشت این نوجوان را به آغوش خانواده‌اش فراهم کرده و گروگان در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشت.

سردار جاویدان با اشاره به ادامه پی‌جویی‌های پلیس برای شناسایی عاملان این اقدام مجرمانه، خاطرنشان کرد: اختلافات مالی و موضوعات دیگر نمی‌تواند توجیهی برای اعمال مجرمانه به‌ویژه جرایم خشنی همچون آدم‌ربایی باشد و پلیس و دستگاه قضایی با قاطعیت تمام با اینگونه اعمال مجرمانه برخورد می‌کند.

دستگیری باند سه نفره کلاهبرداری

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اعلام کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، یک باند سه نفره کلاهبردار در استان با ۱۶ میلیارد ریال کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.

سردار جاویدان در تشریح جرئیات این خبر بیان کرد: درپی مراجعه و اعلام شکایت مدیرعامل یک شرکت تخلیه و بارگیری از متصدی باسکول آن شرکت مبنی بر کلاهبرداری و تحصیل غیرمشروع مبالغ هنگفت مالی، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی یادآور شد: پس از وصول شکواییه، تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان برای جهت صحت و سقم موضوع آغاز شد که با بررسی ابعاد مختلف موضوع و انجام تحقیقات محلی و اخذ اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فردی با انجام مانورهای متقلبانه ضمن تبانی با تعدادی از رانندگان تریلرهای حامل بار گندله‌های سنگ آهن با سندسازی و ارائه قبض باسکول و بارنامه‌های جعلی بدون تخلیه محموله‌ها در انبار شرکت، محموله‌های یادشده را در انبارهای شرکت‌های دیگر تخلیه و اقدام به فروش آن‌ها کرده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی محل اختفای یکی از متهمان در یکی از محلات شهر بندرعباس شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، متهم دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه ضمن انکار بزه انتسابی در مواجهه با دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و معترف شد به پیشنهاد یک شخص با همکاری یکی از رانندگان کامیون طی هشت مرحله با صدور قبض باسکول‌های صوری جهت تخلیه محموله‌های حاوی سنگ آهن در قبال صدور هر قبض باسکول مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

سردار جاویدان ادامه داد: با تلاش همه جانبه راننده کامیون تریلی در محور اصلی سیرجان - بندرعباس دستگیر و خودرو موردنظر توقیف و با همکاری این متهم، عامل اصلی کلاهبرداری نیز با یک دستگاه خودرو سواری در یکی از مناطق حاشیه‌ای بندرعباس شناسایی و در یک عملیات تعقیب و گریز در حالی با خودرو قصد زیرگرفتن ماموران را داشت که در حین فرار دستگیر و در بارزسی از خودرو وی تعداد ۵۶ برگ بارنامه، یک عدد استامپ و مهر «تخلیه شد» و یک عدد فشنگ اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده ضمن اعتراف نهایی به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال کلاهبرداری، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و با صدور قرار تامین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha