نامزد انتخابات مجلس: سهم اوراق مشارکت مترو قم را ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش دادم+ فیلم

قم - ایرنا - حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از قم، گفت: بنده در دو دوره نمایندگی از همه نمایندگان این استان پرتلاش‌تر بوده‌ام؛ برای نمونه با پیگیری‌هایی که انجام دادم، سهم اوراق مشارکت امسال قطار شهری قم از پنج هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که برابر با سهم تهران بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم‌کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قم و همچنین کمک به شناساندن بهتر نامزدها و برنامه‌هایشان به مردم، اقدام به مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات و پرسش از آنان در خصوص موضوع‌های استانی و کشوری کرده است.

گفت‌وگوی امروز مرکز قم با حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری است. وی متولد سال ۱۳۴۲ ملایر است و در دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قم در خانه ملت بوده است، ذوالنوری از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در سال پایانی دوره دهم و سال نخست دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، سمت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.

ذوالنوری: سهم اوراق مشارکت مترو قم را بیست هزار میلیارد ریال افزایش دادم+ فیلم

آقای ذوالنوری عملکرد خود را در حوزه انتخابیه خود چگونه ارزیابی می کنید:

بنده در دو دوره نمایندگی از همه نمایندگان استان پرتلاش‌تر بوده‌ام؛ برای نمونه با پیگیری‌هایی که انجام دادم سهم اوراق مشارکت امسال قم از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که برابر با سهم تهران بود و در این مسیر هزینه‌های زیادی را متحمل شدم.

سایر نمایندگان به‌صراحت بیان کنند که کدام یک از آنها در ۴ سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قم جذب کرده‌اند؛ کمربندی شهید سلیمانی از طرح‌هایی است که توسط بنده دنبال می‌شود تا بخشی از مشکلات ترددهای برون‌شهری را برطرف کند.

آیا قبول دارید نسبت به برخی از نمایندگان کمتر در دسترس مردم حوزه انتخابیه خود هستید؟

در طول حدود ۸ سال گذشته همیشه روزهای پنجشنبه بنده به ملاقات‌های عمومی اختصاص داشته و هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی این باشد که قصد دیدار با بنده را داشته و نتوانسته در کمتر از یک هفته با من دیدار کند، البته برای من حضور در مجالس ختم و عروسی و افتتاحیه و اختتامیه‌ها در اولویت نیست و یک نماینده باید وقت خود را در مسیر منافع عمومی وقف و تمرکز خود را در جلوگیری از فساد متمرکز کند نه کارهایی که به‌ظاهر عامه‌پسند است.

ذوالنوری: سهم اوراق مشارکت مترو قم را بیست هزار میلیارد ریال افزایش دادم+ فیلم

چه طرح‌هایی برای پیشرفت قم جهت پیگیری در مجلس دوازدهم دارید؟

نخست اینکه استقرار صنایع در قم بی‌ضابطه شکل‌ گرفته است، این شکل از سبک توسعه افزون بر مباحث زیست‌محیطی آن را به یک شهر خوابگاهی به‌خاطر وجود صنایع مختلف تبدیل کرده و به حاشیه‌نشینی بیشتر آن منجر شده است، در مرتبه نخست باید اولویت توسعه قم را به سمت گردشگری مذهبی سوق دهیم نه توسعه صنعتی.

یکی از طرح‌های مهم بنده در مجلس آینده نهایی‌شدن احداث «شهرک طلا» است. برای این موضوع زمینی به گستره ۷۰۰ هکتار در نزدیکی شهرک صنوف دیده شده است که با زیرساخت‌های پیش‌بینی‌شده در آن پاسخگوی تمام کشور خواهد شد و می‌تواند به نخستین و آخرین شهرک طلای ایران تبدیل شود. همچنین بنده به‌صورت جدی اتمام فرودگاه، مترو و مونوریل را پیگیری می‌کنم و از طرفی توسعه گردشگری زیارتی به‌عنوان کار جدی در دستور کار بنده قرار دارد.

احداث فرودگاه برای توسعه گردشگری زیارت از نان شب برای استانی مانند قم واجب‌تر است؛ بنده هنوز نیز معتقد هستم در حق سرمایه‌گذار قبلی ظلم و جفا شد، رفع معارضی مانند مرغداری برعهده استانداری است و نباید به‌خاطر آن سرمایه‌گذار را زندانی کرد این اقدامات سبب ترس سرمایه‌گذاران می‌شود. اگر مسوولان استان سرمایه‌گذار قبلی را حمایت و تقویت می‌کردند فرودگاه قم تاکنون به بهره‌برداری رسیده بود؛ ولی امروز دیگر شرایط تغییر کرده و باید به دنبال سرمایه‌گذار جدید باشیم.

شما مخالف ویلایی سازی هستید؟

بنده از ابتدا معتقد بودم که ویلایی‌سازی در قم باید از پردیسان تا ورجان انجام گیرد، چرا که زیرساخت‌های آن موجود است. اینکه ویلاسازی‌ها در مناطق دورتر از شهر انجام می‌گیرد و معلوم نیست زیرساخت‌های آن تا چه موقع نهایی شود و این شرایط عملاً وقتی خانه را به مردم واگذار می‌کنیم که زیرساخت‌های آن شکل نگرفته، مناسب نیست. همچنین در سبک کنونی ویلاسازی که در طایقان، پرنیان و اسلام‌آباد قنوات انجام می‌گیرد میزان هدر رفت آب از نظر عقلی و عرفی بیشتر از نحوه آپارتمان‌سازی است.

برخی به نادرست مدعی هستند که مصرف آب در آپارتمان به‌خاطر مشاع بودن آن بیشتر است در حالی‌ که با شمارنده‌های انرژی که امروز وجود دارد، هیچ خانواده‌ای تمایلی به مصرف بی‌رویه ندارد و به هر میزان مصرف، هزینه بیشتری باید پرداخت کند.

هزینه‌های پیدا و پنهان ویلایی سازی کمتر از آپارتمان سازی نیست. بنده هنوز مخالف ویلایی سازی در اطراف قم با فاصله دور از شهر هستم که آن را در آینده افزون بر مشکل کمبود آب، آن مناطق را به یک شهر خوابگاهی تبدیل می‌کند البته بنده طرحی را پی‌ریزی کردم که در صورت تصویب آن تا ۵ سال آینده هیچ‌کسی در کشور ما اجاره‌نشین نخواهد بود.

ذوالنوری: سهم اوراق مشارکت مترو قم را بیست هزار میلیارد ریال افزایش دادم+ فیلم

همکار دیگر شما پس از انصراف از رقابت‌های انتخابات، در بیانیه ای عنوان کرد که این کار را برای فرصت دادن به جوانان انجام داده است، همین موضوع باعث شد برخی موضوع جوانگرایی را مطرح کنند و از شما هم بخواهند که فضا را برای رقابت جوان‌تر ها تسهیل کنید، نظر خوتان چیست؟

طبق قانون همه افراد دارای شرایط در بازه سنی ۳۰ تا ۷۵ سال می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و از این‌رو فضا برای هیچ‌کس بسته نیست و در نهایت این مردم هستند که حق انتخاب دارند. قانون اساسی هیچ‌ وقت راه را برای ورود جوانان و افراد باتجربه نبسته است و کسانی که امروز با جوسازی در صدد تخریب دیگران هستند اگر به قدرت نیز برسند مسیر دیکتاتوری را دنبال می‌کنند.

میانگین لیستی که بنده در آن حضور دارم از نظر سنی حداقل ۱۰ سال از سن لیست افرادی که مدعی جوان‌گرایی هستند، کمتر است؛ برخی از پدرخوانده‌ها با تخریب امثال بنده برای رای آوردن افراد مدنظر خودشان تلاش می‌کنند.

اگر وارد مجلس شوید عضو کدام کمیسیون خواهید شد؟

اگر وارد مجلس دوازدهم شوم با توجه ‌به تحصیلات، تجربه‌های کاری و علائق شخصی می‌توانم در کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون فرهنگی، صنایع، اصل ۹۰، راه و شهرسازی و انرژی می‌توانم اثرگذار باشم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha