۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبر: 85394488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس فتا یزد، تبلیغات انتخابات در فضای مجازی را رصد می‌کند

یزد- ایرنا- معاون قضایی دادگستری یزد گفت: نامزدهای انتخاباتی باید مطابق قانون با هماهنگی پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت و کانال و فضای تبلیغاتی خود را اعلام کنند که فعالیت‌ها رصد می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، "محمدرضا حداد" افزود: همه ضابطان جرائم انتخاباتی توسط دادستان‌های حوزه قضایی و روسای دادگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از زمان کشف جرم تا پایان انجام تحقیقات وظیفه دارند با تخلفات برخورد و گزارش خود را به دادستان حوزه قضایی خود اعلام کنند.

وی اظهار داشت: در مورد جرائم مشهود، دست ضابطین برای جمع آوری ادوات جرم و دستگیری مرتکب و تنظیم گزارش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها برای کشف دلایل باز است.

این مسئول گفت: یکی از بخش‌های نیروی انتظامی که مأموریت سنگینی در حوزه جرائم غیر مشهود دارد پلیس فتا است که وظیفه سنگینی بر عهده دارد و در قانون پیش بینی شده است نامزدها با هماهنگی پلیس فتا باید نسبت به معرفی کانال و فضای تبلیغاتی خود اقدام کنند .

حداد بیان داشت: در ماده ۸۴ قانون انتخابات پیش بینی شده است که ناظران معرفی شده از سوی شورای نگهبان به قوه قضاییه بعد از گذراندن آموزش‌ها و صدور گواهی از سوی دادستان، از زمان ثبت نام داوطلبان تا پایان تأیید نهایی توسط شورای نگهبان، ضابط خاص جرائم انتخاباتی باشند.

وی افزود: برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضابطینی تربیت می‌شوند که به صورت ویژه بر جرائم و قانون انتخابات اشرافیت داشته باشند تا بتوانند به صورت ویژه جرائم انتخاباتی را رصد کنند.

این مسئول قضایی ادامه داد: ضابطین خاص دیگر که به قوه قضاییه در نظارت کمک می‌کنند، نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران هستند که آموزش‌های لازم به آنها داده شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha