سفیر روسیه در آمریکا: غرب با اقداماتش اوکراین را به صحنه ضدروس مبدل ساخت

تهران – ایرنا - سفیر روسیه در آمریکا گفت: غرب هرآنچه در توان داشت برای به دست نیامدن صلح بکار برد و اوکراین را به یک صحنه ضدروس مبدل ساخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آناتولی آنتونوف» در مصاحبه با نشریه آمریکایی نیوزویک و در آستانه دومین سالگرد جنگ اوکراین اظهار داشت: روسیه طی مدت ۲ سال به دنبال کسب توافق صلح بوده و این امر سرانجام رخ خواهد داد.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما راسخیم که دیر یا زود، علی رغم تلاش حامیان رژیم کی‌یف، توافق صلح حاصل شود.

آنتونوف با دفاع از «عملیات ویژه نظامی» مسکو، آغاز این عملیات را متوجه مداخلات طرف غربی در اوکراین از زمان استقلال این کشور از سال ۱۹۹۱ میلادی و تحریکات نظامی کی‌یف از سال ۲۰۱۴ بدین سو ارزیابی کرد.

سفیر روسیه در آمریکا درباره چشم انداز صلح و آنچه که طی ۲ سال گذشته در این زمینه رخ داده گفت: پس از شروع عملیات ویژه نظامی روسیه، در بهار سال ۲۰۲۲ روند مذاکرات صلح در استانبول ترکیه آغاز شد که می توانست به عنوان یک راه حل سیاسی بر این بحران، نتیجه دهد.

وی ادامه داد: اما با فشار طرف های سوم که علاقه مند به یک توافق دیپلماتیک نبودند، صلح حاصل نشد.

آنتونوف به صراحت گفت: غربی های دست به هر اقدامی زدند تا اوکراین را از استقلال محروم و آن را به یک «پل» و صحنه ضد روسیه بدل سازند.

به گزارش ایرنا، به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا، روسیه در مورخ پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد و طی این مدت طرف های غربی به خصوص کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی را برای پایان دادن به آتش این جنگ مسدود کردند.

این کشورها اکنون شاهد خالی شدن ذخایر مالی و زرادخانه های تسلیحاتی خود هستند و کی‌یف نسبت به تعلل حمایت طرف های غربی هشدار می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha