۱۵ نقطه تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی در اراک جانمایی شد

اراک - ایرنا - معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: ۱۵ نقطه تبلیغاتی برای تبلیغات پوستری انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی در این شهر جانمایی شد.

محمود افتخاری‌فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تدابیر لازم برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در شهر اراک اندیشیده شده و امید است نامزدها تبلیغات خود را بر اساس قانون انجام دهند و از نصب اقلام تبلیغی بر مبلمان شهری از جمله ایستگاه‌های اتوبوس، جداول، دیوارها، تابلوها و سطل‌های زباله خودداری کنند.

وی بیان کرد: نصب اقلام تبلیغاتی بر مبلمان شهری تخلف است و این مهم در چندین ماده قانونی انتخابات تاکید شده است.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک ادامه داد: شهرداری این شهر دارای پنج منطقه است و نامزدهای انتخاباتی می‌توانند در هر منطقه شهرداری اراک یک ستاد بانوان و یک ستاد عمومی به اضافه یک ستاد مرکزی داشته باشند که در مجموع برای هر نامزد امکان دایر کردن ۱۱ ستاد وجود دارد.

افتخاری‌فرد عنوان کرد: بنرهای بزرگ نامزدهای انتخاباتی تنها باید مقابل ستادها نصب شود و نصب آنها در مناطق شهری ممنوع است.

وی گفت: هنوز دستورالعملی از سوی استانداری مرکزی در خصوص واگذاری یا عدم واگذاری امکانات دولتی به صورت یکسان برای کاندیداها اعلام نشده و به محض اعلام، از طریق پیامک به تمام نامزدهای انتخاباتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک افزود: حدود ۵۰ نفر در شهر اراک بر روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نظارت دارند و ۲۰ نفر نیز به عنوان نیروی اصلی مسئولیت پاکسازی اقلام تبلیغاتی در محیط‌های ممنوع شده را برعهده دارند.

افتخاری‌فرد اظهار کرد: در صورت مشاهده نصب تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در مکان‌های ممنوعه، ابتدا تذکرات شفاهی ارایه و در صورت بی‌توجهی، تخلفات مستندسازی و با حضور ماموران انتظامی، نماینده دادستان و نماینده فرماندار پاکسازی می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha