۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85393638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

"اسرائیل" نگران پهپادهای نفوذی حزب‌الله

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85393638
"اسرائیل" نگران پهپادهای نفوذی حزب‌الله

تهران - ایرنا - نفوذ پهپادهای حزب الله به عمق فلسطین اشغالی بدون اینکه توسط سامانه های رهگیری و پدافندی رژیم صهیونیستی شناسایی شوند موضوعی است که محافل رسانه ای این رژیم را به خود مشغول کرده و سوالات زیادی را برای آنها درباره قدرت پهپادی حزب الله و توان رهگیری سامانه های این رژیم مطرح کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نفوذ و راهیابی پهپادهای حزب‌الله لبنان به عمق سرزمین های اشغالی فلسطین بدون اینکه توسط سامانه های رهگیری ارتش رژیم اسرائیل شناسایی شوند شگفت زده شده و این سوال را مطرح کرده اند که آیا حزب الله در سامانه رهگیری ارتش این رژیم اشغالگر خللی ایجاد کرده است.

این موضوع پس از آن از سوی رسانه های صهیونیستی مطرح شد که «موشیه دویدو ویچ» رئیس شورای منطقه ای شهرک صهیونیست نشین "ماتیه اشیر" گفت که یک پهپاد حزب الله پس از عبور از حریم هوایی و سامانه های پدافندی در حیاط خانه او سقوط کرده است.

به گزارش رسانه های رژیم اسرائیل، روز گذشته نیز پهپادی از سمت منطقه «طبریا» تا عمق ۵۰ کیلومتری سرزمین های اشغالی فلسطین نفوذ کرد.

"اسرائیل" نگران پهپادهای نفوذی حزب‌الله

در این پیوند، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نفوذ پهپاد حزب الله که به تازگی انجام شد، نمونه دیگری از ضعف نهادهای امنیتی اسرائیل در شناسایی ریزپرنده ها است.

همچنین «ایتای بلومنطال» خبرنگار امور نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که عدم شناسایی پهپادهای حزب الله سوالات جدی را درباره سامانه های رهگیری و پدافندی ایجاد کرده است.

وی اشاره کرد که مسئولان در نیروی هوایی ارتش اسرائیل درباره اتفاقات پیچیده و از چالش بزرگ در تشخیص پهپادهای حزب الله سخن گفتند زیرا این پهپادها بطور کلی در ارتفاع پایین پرواز می کنند.

بولمنطال افزود: دشمن بطور دائم در حال بررسی توانمندیهای ارتش اسرائیل برای تشخیص و پیگیری این توانمندیها است.

خبرنگار امور نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت که به هراندازه ریزپرنده، ابتدایی‌تر باشد، تشخیص آن دشوارتر می‌شود زیرا بیشتر آنها دارای دود حرارتی بسیار کمی هستند.

پیشتر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل از سامانه «طال شمایم» در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین بازدید کرده بود که در رهگیری و شناسایی پهپاد و تهدیدات هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، این سامانه هنوز عملیاتی نشده است و پیشتر بالون آن دچار پارگی و منجر به توقف کار آن شد و تقریبا" ۲ سال طول می کشد تا عیب آن برطرف شود.

بر اساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، لبنان را به انجام حمله هوایی تهدید کرده اما درباره سامانه های رهگیری و شناسایی صحبت نکرده است.

پهپادهای حزب الله سلاحی اصلی در نبرد

مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) با وارد کردن پهپاد در نبرد طوفان الاقصی، اماکن و تجمعات نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را هدف قرار داده است.

رزمندگان حزب الله موفق به نفوذ در سامانه های پدافندی رژیم اسرائیل شده و آن را مستند کرده اند. رسانه‌های مقاومت اسلامی لبنان ژانویه گذشته (دی ماه) صحنه‌هایی از یک عملیات شناسایی هوایی را منتشر کردند که در آن، محل استقرار سامانه های پدافند موشکی «گنبد آهنین» رژیم اسرائیل در شهرک صهیونیست «کفر بلوم» در داخل سرزمین های فلسطین اشغالی توسط پهپادهای حزب الله هدف قرار گرفت.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان ۲ سال تاکید کرد که این حزب از سال‌ها پیش شروع به ساخت پهپاد کرده است. وی افزود که مقاومت لبنان از سال ها قبل تصمیم گرفته است که پدافند هوایی را فعال کند.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه و در راستای حمایت از مقاومت فلسطین، مواضع نظامی رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان فرار کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha